Верстапен най-бърз в първата тренировка на “Монца”
Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран При на Италия на “Монца”, но всичко случило се в сесията се оказа засенчено от катастрофата на дебютанта на Мерцедес Андреа Кими Антонели, който се удари на легендарния завой “Параболика”.
Новият асфалт на “Монца” се оказа сериозно изпитание за работата на гумите и баланса на колите, като Верстапен първо записа два неуспешни опити да спре за първия шикан, а едва при третия си опит за обиколка с летящ старт той успя да мине през завоя, но с качване на бордюрите и сериозно контриран с волана, за да запази посоката на движение. Заради новия асфалт, който все още не осигурява оптимално сцепление, тъй като е много прашен спирането за първия шикан и минаването на “Параболика” създаде сериозни проблеми на много пилоти.
Катастрофата на Антонели може да струва скъпо на Мерцедес
Най-високата цена при тези грешки плати дебютантът Антонели, който се завъртя и се удари в предпазните стени на последния завой. В същия завой подобни проблеми имаха Карлос Сайнц с Ферари и Нико Хюлкенберг с Хаас, но и двамата успяха да се измъкнат от ситуацията. В края на сесията другият новак - Франко Колапинто с Уилямс също излетя на “Параболика”, но успя да овладее колата в зоната за сигурност и се върна на пистата.
Сарджънт продължи негативната серия за американските пилоти
Верстапен записа най-доброто си време - 1.21,676 минути за обиколка 6 минути преди края на сесията, когато всички други пилоти вече бяха минали към обиколки със средно твърдите и меките, но с повече гориво. Програмата на Макс се забави заради неточностите на първия шикан, а най-близо до неговото време се оказаха Шарл Леклер с Ферари на 0,2 секунди и Ландо Норис - на почти две десети и половина.
Ферари с най-големите промени за "Монца"
С оглед на прогреса в сцеплението, което дава пистата, в хода на тренировката на върха на класирането се редуваха пилоти както с меки, така и със средно твърди гуми, а лидер беше и Валтери Ботас със Заубер. Финландецът на два пъти оглавява класирането, основно заради аеродинамичната конфигурация на колата му с по-слабо притискане, но в края остана пети, на 0,451 секунди, само на една хилядна от четвъртия - Карлос Сайнц с другата кола на Ферари.