Вход / Регистрирай се

Сарджънт продължи негативната серия за американските пилоти

Предсрочното освобождаване на Логан Сарджънт от Уилямс преди Гран При на Италия този уикенд означава, че последните четирима пилоти от САЩ във Формула 1 не са успели да изкарат целия си последен сезон. Условно тук влиза и Алекс Роси, въпреки че при него случаят беше малко по-различен, но и той си тръгна преди края на годината.

Началото поставя голямата американска звезда на Макларън от 1993 година Майкъл Андрети. Днешният съсобственик на успешни тимове в шампионати в цял свят - от Австралия до САЩ, през 1993 година изкара точно 13 старта като съотборник на легендата Айртон Сена, в който записа повече катастрофи отколкото добри класирания и след “Монца”, където се качи на подиума, той и тимът се разделиха по взаимно съгласие. Андрети така и не успя да се впише в атмосферата на Макларън, отказа да се премести в Англия и остана да живее в Щатите и пътуваше за всяко състезание, а Макларън МР4/8 се оказа твърде сложен за американеца, свикнал с по-семплите в технологично отношение автомобили от Индикар. Андрети и Макларън се разделиха по взаимно съгласие, а 15 години по-късно синът на Майкъл Марко лансира несъстоятелната теория, че от тима на Рон Денис са саботирали баща му, за да наложат като титуляр изгряващата звезда Мика Хакинен, който се е състезавал за много по-ниска заплата.

Защо Либърти Медия бави битката срещу Андрети?
Защо Либърти Медия бави битката срещу Андрети?

Следващите американци в този непрестижен списък така и не стигнаха статута на Андрети. Скот Спийд беше освободен от договора му с Торо Росо в края на юли 2007 година след остър спор с шефа на тима Франц Тост. Спорът между двамата избухнал по време на Гран При на Европа на “Нюрбургринг”, където Спийд се завъртя на мократа писта и отпадна и това се оказа последното му състезание за тима. Спийд се опитал да набие Тост, двамата стигнали до физически сблъсък в боксовете, но Франц и до днес отрича за този инцидент. Също така, Спийд на няколко пъти вдигнал грандиозни скандали на Тост, шефовете на тима и инженерите, че искат да се отърват от него и Витантонио Лиуци. Най-доброто класиране на Скот през 2007 - вторият му сезон във Формула 1, се оказа 9-ото му място в Монако, постигнато от 18-о място на старта. В Торо Росо Спийд беше сменен от тогавашния тестпилот на тима Себастиан Фетел, а кариерата на Скот продължи с подкрепата на Ред Бул в Щатите, но той така и не постигна кой знае какви успехи в НАСКАР.

Третият пилот от този списък - Алекс Роси, пък се оказа директно в дъното на колоната. Опитът с US F1 катастрофира в началото, после Роси се озова в Кейтарам и след това в другия опашкар Маруся, който после стана Мейнър. През 2015 година Роси като резервен пилот на Мейнър участва в пет от последните седем състезания, като дебютира в Сингапур, където завърши 14-и, пред съотборника си Уил Стивънс, който остана 15-и. В последното си състезание в Бразилия Роси се класира 19-и, а още на следващата година постигна най-големия си успех в кариерата - победа в “500 мили на Индианаполис”.

Сега предстои да видим накъде ще поеме Сарджънт, след като не успя да завърши втория си сезон като титуляр в Уилямс.

Джеймс Ваулс: Щеше да е нечестно да задържим Сарджънт
Джеймс Ваулс: Щеше да е нечестно да задържим Сарджънт
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички