Сарджънт продължи негативната серия за американските пилоти

Предсрочното освобождаване на Логан Сарджънт от Уилямс преди Гран При на Италия този уикенд означава, че последните четирима пилоти от САЩ във Формула 1 не са успели да изкарат целия си последен сезон. Условно тук влиза и Алекс Роси, въпреки че при него случаят беше малко по-различен, но и той си тръгна преди края на годината.

Началото поставя голямата американска звезда на Макларън от 1993 година Майкъл Андрети. Днешният съсобственик на успешни тимове в шампионати в цял свят - от Австралия до САЩ, през 1993 година изкара точно 13 старта като съотборник на легендата Айртон Сена, в който записа повече катастрофи отколкото добри класирания и след “Монца”, където се качи на подиума, той и тимът се разделиха по взаимно съгласие. Андрети така и не успя да се впише в атмосферата на Макларън, отказа да се премести в Англия и остана да живее в Щатите и пътуваше за всяко състезание, а Макларън МР4/8 се оказа твърде сложен за американеца, свикнал с по-семплите в технологично отношение автомобили от Индикар. Андрети и Макларън се разделиха по взаимно съгласие, а 15 години по-късно синът на Майкъл Марко лансира несъстоятелната теория, че от тима на Рон Денис са саботирали баща му, за да наложат като титуляр изгряващата звезда Мика Хакинен, който се е състезавал за много по-ниска заплата.

Защо Либърти Медия бави битката срещу Андрети?
Защо Либърти Медия бави битката срещу Андрети?

Следващите американци в този непрестижен списък така и не стигнаха статута на Андрети. Скот Спийд беше освободен от договора му с Торо Росо в края на юли 2007 година след остър спор с шефа на тима Франц Тост. Спорът между двамата избухнал по време на Гран При на Европа на “Нюрбургринг”, където Спийд се завъртя на мократа писта и отпадна и това се оказа последното му състезание за тима. Спийд се опитал да набие Тост, двамата стигнали до физически сблъсък в боксовете, но Франц и до днес отрича за този инцидент. Също така, Спийд на няколко пъти вдигнал грандиозни скандали на Тост, шефовете на тима и инженерите, че искат да се отърват от него и Витантонио Лиуци. Най-доброто класиране на Скот през 2007 - вторият му сезон във Формула 1, се оказа 9-ото му място в Монако, постигнато от 18-о място на старта. В Торо Росо Спийд беше сменен от тогавашния тестпилот на тима Себастиан Фетел, а кариерата на Скот продължи с подкрепата на Ред Бул в Щатите, но той така и не постигна кой знае какви успехи в НАСКАР.

Третият пилот от този списък - Алекс Роси, пък се оказа директно в дъното на колоната. Опитът с US F1 катастрофира в началото, после Роси се озова в Кейтарам и след това в другия опашкар Маруся, който после стана Мейнър. През 2015 година Роси като резервен пилот на Мейнър участва в пет от последните седем състезания, като дебютира в Сингапур, където завърши 14-и, пред съотборника си Уил Стивънс, който остана 15-и. В последното си състезание в Бразилия Роси се класира 19-и, а още на следващата година постигна най-големия си успех в кариерата - победа в “500 мили на Индианаполис”.

Сега предстои да видим накъде ще поеме Сарджънт, след като не успя да завърши втория си сезон като титуляр в Уилямс.

Джеймс Ваулс: Щеше да е нечестно да задържим Сарджънт
Джеймс Ваулс: Щеше да е нечестно да задържим Сарджънт
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички