Завръщане в "Дакар", но не и в "Инди 500" за Алонсо след Формула 1

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо разкри своя списък с желания за след края на своята кариера в шампионата.

Испанецът се състезава във Формула 1 от 2001 година насам, с изключение на 2002, 2019 и 2020. По време на отсъствието си през 2019 и 2020 той се впусна в много различни приключения, включително рали „Дакар“, Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „Инди 500“.

Именно победа в последното състезание го дели от оформянето на Тройната корона в моторните спортове. Испанецът вече има две победи в Гран При на Монако (2006 и 2007) и „24 часа на Льо Ман“ (2018 и 2019), но не и в „Инди 500“, където има два старта в три участия.

През 2017 той се движеше в челото, но отпадна с повреда в двигателя, след това през 2018 не успя да преодолее квалификациите, а през 2019 завърши 21-ви. Изненадващо обаче испанецът не възнамерява да прави нов опит за покоряване на легендарния овал в Индианаполис. Той обаче е категоричен, че ще се опита да спечели рали „Дакар“, където има едно 13-то място от 2020 година.

„Винаги има неща за постигане. Сега моят фокус е върху Формула 1. Бих искал да спечеля титлата във Формула 1 с Астън Мартин, той ще е най-бляскавият момент в моята кариера, може би и в живота ми.„Все още имам желание да спечеля „Дакар“. Разбира се „Инди 500“ все още е в списъка с желанията ми, но не съм сигурен дали отново ще участвам там, но в „Дакар“ със сигурност. Ще е безпрецедентно да бъдат спечелени титлата във Формула 1, „Дакар“ и „24 часа на Льо Ман“.„Всичко се връща към факта, че аз винаги искам да се подобрявам, това е основният мотиватор за мен през цялата ми кариера. Много се радвам с позицията, в която се намирам. Искам да съм по-добър утре, другата седмица и другия месец. Това ме мотивира да продължавам толкова дълго.„Научих много в другите серии и категории. Начинът, по който трябва да подхождаш към нова дисциплина като „Инди 500“ или състезанията за издръжливост, е да започваш от нулата. Трябва да започнеш от нулата, защото това, което си научил във Формула 1, не е приложимо в „Инди 500“, състезанията за издръжливост или ралитата.„Когато си добре наложен във Формула 1 или всеки друг спорт, е лесно да попаднеш в капане да не се подобряваш или учиш на нови неща, защото си мислиш, че вече знаеш всичко. Трябва да си скромен в своя подход към новите серии и когато си, все едно си новобранец, готови си да попиеш цялата информация, която специалистите в съответната серия ти дават.„Да съм скромен, да попиваш всичко, което мога от състезанията в различните серии, ме направи по-добър пилот във Формула 1. Не знам точно в кой аспект или конкретна част от уикенда във Формула 1, но съм сигурен, че преживяването и ученето в другите серии ме направи по-добър пилот“, каза Алонсо пред официалния сайт на Астън Мартин.

За Алонсо всички тези планове ще трябва да почакат поне до 2027 година, тъй като по-рано тази година той подписа нов двугодишен договор с екипа на Астън Мартин във Формула 1. Така той ще бъде част от екипа от Силвърстоун поне до края на сезон 2026.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти