Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо разкри своя списък с желания за след края на своята кариера в шампионата.
Испанецът се състезава във Формула 1 от 2001 година насам, с изключение на 2002, 2019 и 2020. По време на отсъствието си през 2019 и 2020 той се впусна в много различни приключения, включително рали „Дакар“, Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „Инди 500“.
Именно победа в последното състезание го дели от оформянето на Тройната корона в моторните спортове. Испанецът вече има две победи в Гран При на Монако (2006 и 2007) и „24 часа на Льо Ман“ (2018 и 2019), но не и в „Инди 500“, където има два старта в три участия.
През 2017 той се движеше в челото, но отпадна с повреда в двигателя, след това през 2018 не успя да преодолее квалификациите, а през 2019 завърши 21-ви. Изненадващо обаче испанецът не възнамерява да прави нов опит за покоряване на легендарния овал в Индианаполис. Той обаче е категоричен, че ще се опита да спечели рали „Дакар“, където има едно 13-то място от 2020 година.
„Винаги има неща за постигане. Сега моят фокус е върху Формула 1. Бих искал да спечеля титлата във Формула 1 с Астън Мартин, той ще е най-бляскавият момент в моята кариера, може би и в живота ми.
„Все още имам желание да спечеля „Дакар“. Разбира се „Инди 500“ все още е в списъка с желанията ми, но не съм сигурен дали отново ще участвам там, но в „Дакар“ със сигурност. Ще е безпрецедентно да бъдат спечелени титлата във Формула 1, „Дакар“ и „24 часа на Льо Ман“.
„Всичко се връща към факта, че аз винаги искам да се подобрявам, това е основният мотиватор за мен през цялата ми кариера. Много се радвам с позицията, в която се намирам. Искам да съм по-добър утре, другата седмица и другия месец. Това ме мотивира да продължавам толкова дълго.
„Научих много в другите серии и категории. Начинът, по който трябва да подхождаш към нова дисциплина като „Инди 500“ или състезанията за издръжливост, е да започваш от нулата. Трябва да започнеш от нулата, защото това, което си научил във Формула 1, не е приложимо в „Инди 500“, състезанията за издръжливост или ралитата.
„Когато си добре наложен във Формула 1 или всеки друг спорт, е лесно да попаднеш в капане да не се подобряваш или учиш на нови неща, защото си мислиш, че вече знаеш всичко. Трябва да си скромен в своя подход към новите серии и когато си, все едно си новобранец, готови си да попиеш цялата информация, която специалистите в съответната серия ти дават.
„Да съм скромен, да попиваш всичко, което мога от състезанията в различните серии, ме направи по-добър пилот във Формула 1. Не знам точно в кой аспект или конкретна част от уикенда във Формула 1, но съм сигурен, че преживяването и ученето в другите серии ме направи по-добър пилот“, каза Алонсо пред официалния сайт на Астън Мартин.
За Алонсо всички тези планове ще трябва да почакат поне до 2027 година, тъй като по-рано тази година той подписа нов двугодишен договор с екипа на Астън Мартин във Формула 1. Така той ще бъде част от екипа от Силвърстоун поне до края на сезон 2026.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages