MotoGP няма планове да увеличава броя на моторите, дори и за БМВ

Спортният директор на Дорна, компанията собственик на MotoGP, разкри пред Speedweek.com, че не се планира разширява на стартовата решетка в кралския клас от сегашнтие 22 мотора.

До края на 2022 година в MotoGP имаше 24 машини, но внезапното оттегляне на Сузуки намали тяхната бройка. Първоначално имаше интерес от страна на частни отбори да заемат въпросните две места със сателитни машини. Тогава от Дорна казаха, че те са резервивани само и единствено за заводски проекти и така решетката си остана в 22 мотора.

Стоунър с предложение как MotoGP да си върне Сузуки, Кавазаки и други производители

Сега обаче позицията на Дорна се е променила и испанската компания изобще не планира да увеличава броя на моторите, независимо дали става дума за частен тим, или за заводски такъв. Това означава, че всеки производител, който има интерес към участие в MotoGP, ще трябва да намерим друг път към кралския клас, предимно чрез сливане с вече съществуващ екип.

Дорна иска да въведе минимална заплата за пилотите в MotoGP

„В крайна сметка важното за нас е качеството на 11-те отбора. Дали те ще са обслужвани от пет или шест производителя е друг въпрос. Не е тайна, че нашият приоритет в момента са петте производителя. Това не означава, че ние искаме да блокираме шести такъв да се присъедини към шампионата, но той ще трябва да го направи чрез кооперация с един от 11-те екипа. Единадесет отбора с 22 мотора, това е фиксирано“, каза Еспелета.

В момента в MotoGP участват пет марки – Априлия, Дукати, КТМ, Хонда и Ямаха. В последните месеци сериозно се заговори, че от БМВ имат интерес към кралския клас, но с тази нова политика на Дорна не е ясно как точно това ще се случи. Най-вероятно германската марка ще трябва да повтори това, което стори Априлия през 2015, когато се завърна в MotoGP като партньор на Грезини и едва през 2022 създаде официален заводски екип, отделно от структурата на Грезини.

БМВ е все по-близо до участие в MotoGP

Надали идването на БМВ ще се случи преди 2027 година, когато ще бъдат въведени и новите технически правила в MotoGP. Основната промяна спрямо сегашните такива ще е намаляването на работни обем на двигателите от 1000 на 850 кубически сантиметра.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти