Двукратният световен шампион в MotoGP Кейси Стоунър коментира броя на производителите в кралския клас в момента и даде предложение на организаторите на шампионата как да бъдат привлечени нови такива.
По настоящем в MotoGP участват пет производителя – Априлия, Дукати, КТМ, Хонда и Ямаха. До края на 2022 година Сузуки също беше част от кралския клас, но японската марка се изтегли заради финансови затруднения, свързани с проекта за участие в шампионата.
Според Стоунър един начин разходите да бъдат контролиране е ограничаване на възможностите за развитие на моторите и запазване на постоянни правила за дълъг период от време. Неговата идея е да бъдат забранени приспособления, които нямат приложимост извън надпреварите в MotoGP, както е със стартовото приспособление.
Стоунър: Върнете управлението на моторите в ръцете на пилотите
„Продължаваме да мисли, че не можем да спрем прогреса. Но в прототипен шампионат това е възможно. Нямаме нужда от много от тези неща на улицата, така че те могат да бъдат регулирани. Трябват ни правила, които да важат за 10 години.
„Така производителите ще дойдат, защото ще имат реална представа какъв бюджет ще им е нужен. Сузуки ще се върнат, Кавазаки и други производители също. Те ще знаят, че правилата ще са същите за 10 години и няма постоянно да изостават, защото нямат бюджета за дадена новост.
„Много неща се случват и всички мислят, че те движат нещата напред. Но те трябва да бъдат забавени. Тази година нямаше нито едно състезание с всички титуляри. Всички пилоти обясняват, че имат твърде много неща за правене, много неща се случват. Все едно се опитваме да копираме Формула 1, само че ние имаме много повече електроника.
„Няма нужда да копираме Формула 1. Ние имаме добри състезания, защото моторите са тесни и можем да съберем осем от тях в един завой. Това няма как да се случи във Формула 1. Не трябва да ги копираме и със спринтовете“, коментира Стоунър пред TNT Sports.
Снимки: Gettyimages