Хюндай: Нювил и Танак са свободни да се борят за световната титла
Пет старта преди края на сезона в Световния рали шампионат (WRC) пилотите на Хюндай Тиери Нювил и Ойт Танак са разделяни от само осем точки в битката за световната титла. На още пет зад двамата е и пилотът на Тойота Елфин Еванс, който също има реален шанс да се пребори за титлата.
Само 8 точки разделят лидерите в WRC след рали "Латвия"
Въпреки тази малка разлика с уелсецът шефът на Хюндай Сирил Абитебул каза, че няма да има отборни заповеди и двамата му пилоти ще са свободни да дават всичко от себе си, за да се борят за титлата. По-рано през годината той беше заявил, че в даден момент от сезона Хюндай може да започне да налага отборни заповеди, но изглежда това се е променило.
„Разбира се те могат да се борят и трябва да го правят. Ако един от двамата не се бори това ще означава загуба на позиция от наш конкурент или в отборния, или в пилотския шампионат, а ние нямаме нужда от това. Не мисля, че ще се притесним, ако трябва да подкрепим само един от нашите пилоти в бъдеще, но поне засега не мисля, че това е нужно.„През уикенда направихме някои неща, които може би останаха незабелязани. Есапека (Лапи) пропусна Тиери в петък и игра отборната игра, което ни помага. Такива неща правим ние.„Но когато разликата е толкова малка, а и Елфин не е много далече, Себ (Ожие) също идва, не мисля, че ние можем да си позволим отборни заповеди в този момент от сезона. Двамата трябва да продължат да натискат, ние ще ги подкрепяме еднакво и ако нещо се случи по-късно през сезона ние ще действаме, но поне в този момент няма нужда“, каза Абитебул.
Ще поиска ли Ожие да се бори за девета световна титла?
През уикенда Нювил загуби цели 13 точки от съотборника си Нювил, след като трябваше да чисти пътя за своите съперници във високоскоростното рали „Латвия“. Белгиецът ще трябва да прави същото и в още по-бързото рали „Финландия“, което е следващият кръг от WRC и ще се проведе следващата седмица.
Тойота с пет коли във Финландия, Латвала ще кара в Rally2
Освен рали „Финландия“ до края на сезона в Световния рали шампионат остават още „Акрополис“, „Чили“, „Централна Европа“ и „Япония“. От тях две са на тежък макадам („Акрополис“ и „Чили“), докато „Централна Европа“ и „Япония“ са асфалтови състезания.