Ще поиска ли Ожие да се бори за девета световна титла?

8-кратният световен шампион Себастиен Ожие си тръгна с най-много точки от рали „Латвия” – 25, въпреки че завърши втори в крайното класиране. Принос за това има силното му представяне в Супер неделята, където той загуби битката за първото място за 0,2 секунди срещу Ойт Танак.

Защо това е важно? Защото след 6 старта в първите 8 ралита тази година Ожие има реален шанс да се бори за деветата си световна титла.

Само 8 точки разделят лидерите в WRC след рали "Латвия"
Само 8 точки разделят лидерите в WRC след рали "Латвия"

Рали „Латвия” наказа сериозно лидерите в Световния шампионат Тиери Нювил и Елфин Еванс, които загубиха много време в чистене на пътя и изостанаха от битката за челото. Единственото изключение се оказа Ойт Танак, който въпреки всичко, което му се случи извади малко късмет накрая с повредата на Мартинс Сескс и завърши трети.

Рованпера триумфира в Латвия, повреда отне от Сескс мечтания подиум у дома
Рованпера триумфира в Латвия, повреда отне от Сескс мечтания подиум у дома

Нювил остава начело и след „Латвия” с 145 точки, Танак е вече втори с 137, Еванс има 132, а Ожие е с 117. Себ е само на 28 точки от Нювил, има заявка за рали „Финландия” и там пак ще има по-добра стартова позиция в първия ден от тримата фаворити в битката за титлата.

След „Финландия” има още две макадамови ралита, където чистенето на пътя ще е важен фактор – „Акрополис” и „Чили”, като и за двете има голям шанс Ожие все още да е по-назад в класирането от Нювил и компания и пак да стартира след тях. Но ако обаче успее да ги изпревари в тези общо три макадамови старта и излезе начело, той ще трябва да стартира първи в последните два кръга за годината – рали „Централна Европа” и „Япония”. Те обаче са на асфалт и там първата стартова позиция е най-добрата защото пилотът кара само по чист асфалт, а не по фракцията, останала от сеченето на завоите. Звучи добре, нали?

Изписаха Ожие от болницата, той се прибира у дома
Изписаха Ожие от болницата, той се прибира у дома

Ожие вече обясни, че се е записал за рали „Финландия” по собствено желание, за да си „свери часовника” в бързото макадамово рали, а за „Латвия” инициативата е била на Яри-Мати Латвала и Тойота, за да помогне в събирането на точки. Ожие и Кале Рованпера се справиха отлично и след „Латвия” Тойота изостава само на 1 точка зад Хюндай в класирането при конструкторите.

За разлика от Льоб, Ожие няма интерес към участие в рали "Дакар"
За разлика от Льоб, Ожие няма интерес към участие в рали "Дакар"

И още едно уточнение, което Ожие направи между другото. Той винаги е твърдял, че в последните години кара с ограничена програма, за да не проваля летните планове и ваканциите на семейството си. А сега обясни, че тъй като синът му учи в Германия, той ще е във ваканция само през август, което означава, че Себ ще има повече време за ралита през лятото. Рали „Финландия” е в началото на август, ще има време за море, все пак през август във Франция никой не работи и после идва „Акрополис”, което е в началото на септември.

„Финландия” е деветият кръг от сезона в WRC и ще е 6-ят старт за Ожие тази година, което означава, че вече няма да е коректно да твърдим, че 8-кратният световен шампион кара с ограничена програма. Остава да разберем дали той сериозно иска да се бори за деветата си световна титла.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички