В Мерцедес са леко притеснени преди Гран При на Унгария
Главният инжерен в отбора на Мерцедес Андрю Шовлин призна, че тимът на „Сребърните стрели“ е леко притеснен преди предстоящата този уикенд Гран При на Унгария.
Това притеснение е породено от двете поредни победи, които Мерцедес спечели в Австрия и Великобритания. Втората от тях, спечелена от Люис Хамилтън на „Силвърстоун, беше абсолютно категорична и истинска, след като седмица по-рано успехът на Джордж Ръсел на „Ред Бул Ринг“ дойде благодарение на контакта между Макс Верстапен и Ландо Норис.
Мерцедес ще има подобрения в Унгария и Белгия
„Определено не си мислим, че след като сме спечелили последното състезание ще спечелим и това. Малко сме нервни, защото ще е много трудно да повторим представянето от „Силвърстоун“.„В Унгария голямото изпитание пред нас ще бъде дали сме решили проблемите, които имахме със състезателното темпо в горещините. В Испания и Австрия нямахме отговор за скоростта на Ландо (Норис) и Макс (Верстапен).„Надявам се да имаме прогрес, но ако погледнем разликата от тези две състезания, аз ще съм изненадан, ако сме успели да направим толкова голям прогрес. Но ние се изненадахме с първия стинт на „Силвърстоун“, не мислехме, че ще можем да се откъснем на сухото. Мислехме, че ще стане като в Барселона, където Джордж поведе, но Макс и Ландо се залепиха за скоростната му кутия.„Но всяка писта има различни изисквания. Ние можем да симулираме част от тях, за да сме максимално подготвени и да започнем уикенда с най-добрите възможни настройки“, каза Шовлин.
Много горещо и сухо време за Гран При на Унгария
Той също така отказа да сравнява „Хунгароринг“ с Монако, въпреки сходставате между двете писти. И двете са тесни, с много завои и малко прави отсечки. Навремето дори унгарското трасе често беше описва като „Монако без стените“.
„Напълно различно е от Монако, дори разликата в асфалта с Монако дава различни характеристики. Тук има истински завои, има бавни криви, но има и бързи такива. Завои №4 и №5 са много бързи, тук пистата е истинска, просто правите са къси.„Имаме и 180-градусови завои, за тях е нужен много добър баланс. Разбира се има и изцяло пилотски елемент. В последните три завоя може да се спечели изключително много време, ако колата е стабилна и завива добре, когато пилотите поискат. Когато балансът не е добър и задницата поддава се генерира голямо недозавиване и загубата на време е огромна.„Тези три завоя нямат нищо общо с Монако. Пистата е добра и има много свързани завои, в които, ако колата е с добър баланс, може да се спечели доста време. Много е важно да запазиш гумите в добра работна температура преди третия сектор.„Но както добре знаем, както и на „Силвърстоун“, и тук Люис има много добър рекорд. Така че ще е грешка, ако кажем, че пилотът не оказва влияние върху представянето на тази писта“, обясни Шовлин.
Хамилтън има общо осем победи в Гран При на Унгария в своята кариера, но последният му триумф на „Хунгароринг“ датира от 2020 година.