Бътън не очаква скоро колите да станат по-леки
Едно от най-големите оплаквания на пилотите във Формула 1 през последните години е високото тегло на колите, което ги прави много тромави в бавните завои и като цяло по телевизията те изглеждат бавни, въпреки че са един от най-бързите в историята на спорта.
Наскоро световният шампион за 2009 година Дженсън Бътън имаше възможността да седне зад волана на болида на Уилямс от сезон 2000, когато той направи своя дебют във Формула 1 именно с британския тим. Тогава колите не само бяха с около 200 килограма по-леки от сегашните, но и бяха доста по-малки, което ги правеше да изглеждат изключително бързи.
По-рано тази година ФИА публикува новите технически правила, които ще бъдат въведени през 2026 година. Те предвиждат олекотяване с 30 килограма спрямо сегашните 798, а според Бътън ще бъде много трудно Формула 1 да се върне към теглото от преди началото на турбо-хибридната ера през 2014. Тогава колите бяха с около 100 килограма по-леки, а голяма част от това допълните тегло бе добавен заради по-тежките задвижващи системи и подобренията по сигурността на автомобилите.
Алонсо вижда едно "невъзможно" предизвикателство в новите правила
„С хибридните мотори ще е много трудно. Самата хибридна система е много тежка, а също така и колите са по-дълги, като цяло са по-големи. Когато дебютирах теглото беше 600 килограма, така че около 200 по-малко. Обикновено отборите твърдят, че 10 килограма са равни на три десети, сами може да прецените за какво количество време говорим тук.„Това допълнително тегло означава, че пилотите трябва да се справят с много повече притискане и мощност, за да са по-бързи спрямо колите от едно време. Това натоварва много гумите, което пък затруднява тяхната работа.„Обичам факта, че ние развиваме технологиите, това е смисълът на Формула 1. Но когато видим и чуем тези коли на пистата (старите коли), това слага голяма усмивка на лицата ни“, каза Бътън.
Снимки: x.com/WilliamsRacing