Верстапен с нов двигател в Испания, вече е на крачка от наказанията
Макс Верстапен започна десетия състезателен уикенд във Формула 1 за сезон 2024 с почти изцяло нова задвижваща система, неговата последна разрешени според правилника.
В Испания трикратният световен шампион използва четвъртия си двигател с вътрешно горене, четвъртия си турбо компресор, четвъртия MGU-H компонент и четвъртия MGU-K компонент. Всички тези части са последните за световния шампион преди той да трябва да изтърпява наказания за нови компоненти.
Какви са промените по колата на Ред Бул за Испания
За него тази смяна идва по-рано от предвиденото, след като последната такава бе в предишното състезание в Канада. Тогава обаче за него имаше доста сериозна повреда във втората тренировка, която изглежда се е оказала фатална за задвижващата система, която нидерландеца използва в петък в Монреал. Тогава той довърши уикенда с по-стара такава, но в Барселона от Ред Бул са избрали да не рискуват. Тази ранна смяна практически гарантира, че в даден момент от сезона за Верстапен ще има наказание, тъй като след Испания до края на годината ще остават цели 14 кръга.
Освен Верстапен на „Каталуния“ с нови компоненти в задвижващите си системи ще участват още Серхио Перес, Карлос Сайнц, Шарл Леклер, Пиер Гасли, Естебан Окон и Гуаню Джоу. За Перес и Окон ще има само нови батерии, техните втори и последни.
За Сайнц и Гасли смените са идентични като тези при Верстапен, като при Сайнц новите компоненти са под №3 за сезона, а при Гасли - №4. Леклер ще използва само четвъртия си MGU-H компонент, вероятно в резултат на повредата от състезанието в Канада.
Леклер: Ферари намери решение на проблемите от Канада
За Джоу пък ще има само нова батерия и нова контролна електроника. И двата компонента ще са вторите и последни за китайския пилот на Заубер за сезон 2024.