Във Формула 1 останаха 9 места за сезон 2025 - кои са фаворитите за тях?
От началото на тази седмица общо двама пилоти бяха потвърдени за сезон 2025 във Формула 1. Така общата бройката на свободните места на стартовата решетка догодина падна до девет. Това се случи, след като Серхио Перес и Юки Цунода подписаха новите си договори съответно с Ред Бул и Рейсинг Булс.
Официално: Перес остава за още 2 години в Ред Бул
Към днешната дата само три отбора имат изцяло потвърдени пилотски двойки за следващата година. Това са Ред Бул (Макс Верстапен и Перес), Ферари (Шарл Леклер и Люис Хамилтън) и Макларън (Ландо Норис и Оскар Пиастри). Във всички останали отбори има по поне една свободна позиция, а в Алпин и Хаас и двете места, поне официално, все още са вакантни.
От тези девет оставащи места част от тях си имат почти сигурни притежатели и е само въпрос навреме те да бъдат обявени. Става дума за Ланс Строл, който естествено ще остане в Астън Мартин, Оливър Беарман, който е почти сигурен пилот на Хаас, както и Андреа Кими Антонели, който по всичко личи ще партнира на Джордж Ръсел в Мерцедес.
Волф загатна кой ще бъде заместникът на Хамилтън в Мерцедес догодина
Съотборникът на Цунода в Рейсинг Булс ще определен между настоящия партньор на японеца Дениъл Рикардо и резервният пилот на тима Лиам Лоусън. Договорът на новозеландеца включва клауза, която ще му позволи да се раздели с Ред Бул, ако не му бъде предложено титулярно място за сезон 2025, а „биковете“ надали ще искат да се разделят с талантливия пилот.
Юки Цунода остава в Рейсинг Булс за сезон 2025 във Формула 1
В Алпин най-вероятно Пиер Гасли ще запази мястото си, но той със сигурност ще има нов съотборник, след като в началото на седмицата бе обявено, че Естебан Окон ще си тръгне от Енстоун в края на годината. Най-вероятно мястото на Окон ще бъде заето от Джак Дуън, но не е изключено и Мик Шумахер да намери път обратно към Формула 1 чрез Алпин. В момента германецът кара за Алпин в Световния шампионат за издръжливост (WEC).
От Алпин потвърдиха за преговорите и с Мик Шумахер
Самият Окон пък може да се озове в Хаас, където да партнира на Беарман. Според информация на британския вестник Daily Mail договорът между Беарман и Хаас вече е подписан и само се чака той да бъде обявен официално.
Окон е кандидат за място в Хаас за догодина
В Заубер и Уилямс има малко повече неизвестни, тъй като и двата екипа се надяват да привлекат в своите редици Карлос Сайнц. Вероятно този, които загуби битката за подписа на настоящия пилот на Ферари, ще заложи на опитния Валтери Ботас.
Сайнц не знае кога ще реши къде да продължи кариерата си
В момента финландецът кара за Заубер и неколкократно е казвал, че иска да остане в Хинвил и да бъде част от проекта на Ауди във Формула 1. Германската марка ще влезе в шампионата през 2026 година, когато ще трансформира Заубер в своя заводски тим.
Ботас ще ускори избора си на нов отбор
От пилотите, които в момента се състезават във Формула 1, без място на стартовата решетка за сезон 2025 почти сигурно ще останат Логан Сарджънт (Уилямс), Гуаню Джоу (Заубер) и Кевин Магнусен (Хаас). Разбира се възможно е датчанинът да запази мястото си в Хаас и да партнира на Беарман за сметка на Окон.