Колко сериозни бяха пораженията по колата на Макс след удара с конуса?
Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър разкри колко сериозни са били пораженията по болида на Макс Верстапен след удара в ограничителния конус от страна на световния шампион по време на снощната Гран При на Маями.
Норис спечели в Маями първата си победа пред Верстапен и Леклер
Нидерландецът допусна нетипична грешка при преминаването на спънатия шикан в края на втория сектор в 20-та обиколка и избра да скъси шикана. Правейки това Верстапен отнесе ограничителния конус, който е поставен в зоната за сигурност, за да помага на пилотите да се ориентират къде точно се намира втората част от шикана.
Този контакт с конуса нанесе поражения по предното крило, Хорнър разкри, че е имало и доста щети по пода на колата на Верстапен. Британецът обаче не посочи това като основия фактор зад по-слабото темпо на Макс във втората половина на дистанцията, спрямо това на победителя Ландо Норис. По думите на Хорнър по-свежите гуми на британеца са били ключовата разлика между двамата след колата на сигурността.
Макс: Второ място след един труден ден
„Той удари конуса в 20-та обиколка и всъщност имаше доста поражения по пода на колата. Така че ще трябва да проверим как точно това ни се отрази. Но в този момент той беше достатъчно бърз, откъсваше се от Оскар (Пиастри) и Ландо преди тези поражения, след което ние спряхме в бокса.„По-късно се появи колата на сигурността, която даде на Ландо безплатен стоп, а ситуацията не беше добра за нас, тъй като ние имахме гуми, които бяха с 6-7 обиколки по-стари. А и като вземем под внимание пораженията смятам, че второто място е доста добър резултат.„Той загуби две десети и половина в първия във всяка обиколка. Сега дали това беше заради пораженията, аз мисля, че като видите какво липсваше, ясно ще видите, че то не е било проектирано по този начин“, каза Хорнър.