Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Гледай на живо

Битката за второто място продължава след равенство на ЦСКА - София с Крумовград, Локомотив и Левски излизат в мач за престиж в Пловдив

Норис спечели в Маями първата си победа пред Верстапен и Леклер

Ландо Норис спечели първата си победа във Формула 1 в Маями днес, след като този път съдбата помогна на британеца в 110-я му старт в световния шампионат. Норис стартира пети и при боксовете излезе начело преди да смени гуми, когато Кевин Магнусен и Логан Сарджънт се удариха, което извади колата на сигурността начело на колоната.

Норис получи възможност за много по-бърз бокс спрямо съперниците си, като до началото на спиранията н бокса начело беше стартиралият от полпозишън Макс Верстапен, който беше преследван от Оскар Пиастри с другата кола на Макларън.

След колата на сигурността и смяната на средно твърдите гуми с твърди за лидерите, Норис отби атаката на Верстапен при рестарта, след което започна да трупа аванс пред световния шампионат.

Разликата между тях растеше сравнително бавно, но Норис я увеличаваше с постоянство – от 1,5 секунди малко след рестарта до 6,6 секунди в последните турове. На около 2 секунди зад Верстапен вървеше Шарл Леклер, който се класира трети и допълни подиума.

Световният шампион се оплака по радиото, че има проблеми с твърдите гуми, колата му не иска да завива и нито веднъж той не успя да отговори на темпото на Норис в последната третина на състезанието. Това е първа победа за Макларън от Гран При на Италия през 2011, когато спечели Дениъл Рикардо.

След 15 подиума и 110 старта Норис влезе в клуба на победителите във Формула 1, а след като слезе от колата всичките му колеги един след друг го поздравиха за успеха. По-долу може да проследите как се разви състезанието в Маями.

Старт: Макс Верстапен стартира от полпозишън в Гран При на Маями и поведе, като Серхио Перес сбърка на спирането за първия завой и едва не удари съотборника си. Оскар Пиастри направи отличен старт и излезе трети пред двете коли на Ферари.

2 об. Верстапен начело, Леклер е втори, на 1,5 секунди зад него. Пиастри е в обсега на DRS-системата зад Леклер, следван от Сайнц.

4 об. Пиастри е на половин секунда зад Леклер и започва да го притиска. Перес и Ландо Норис допълват топ 6, а зад тях е Нико Хюлкенберг.

5 об. Пиастри атакува успешно Леклер и излезе втори, въпреки че се поколеба насред атаката си, а Шарл му беше отворил завоя.

7 об. Хамилтън изпревари Хюлкенберг и излезе седми. Авансът на Верстапен пред Леклер е 2,2 секунди. Перес е разследван за възможен фалстарт.

8 об. Хамилтън блокира колелата на спирането за завой №17 и изпусна траекторията, което позволи на Хюлкенберг да си върне 7-ото място. Хамилтън и Алонсо стартираха с твърдите сликове в това състезание.

10 об. Верстапен води с 2,7 секунди пред Пиастри. Хюлкенберг губи по над 1 секунда спрямо пилотите пред него и така бави Хамилтън, Ръсел и преследвачите си.

10 об. Хамилтън атакува Хюлкенберг в завой №11 и за втори път днес го изпревари.

11 об. Албон е първият, който спира в бокса. Ръсел пробва атака срещу Хюлкенберг, но не успя да излезе на 8-о място.

12 об. Сарджънт, Ботас, Строл в бокса - покриват стратегията на Албон. Ръсел изпреварва Хюлкенберг и излиза 8-и.

14 об. Норис се опитва да притисне Перес, Сайнц е зад Леклер, на 1 секунда и иска по радиото съотборникът му да бъде по-агресивен в преследването на Пиастри.

16 об. Верстапен води с 3 секунди пред Пиастри, който беше предупреден по радиото, че трябва да пази повече гумите.

18 об. Перес влиза в бокса, Норис излиза на петото място. 1,9 секунди за смяната на гуми на Перес - първият от топ 5, който спря в бокса. Леклер е на 0,8 секунди зад Пиастри.

20 об. Леклер в бокса от 3-ото място, 1,9 секунди е бил боксът на Леклер. Връща се на пистата между двете коли на Мерцедес, което не е идеалното решение. Хамилтън с твърдите гуми е пред Леклер и може да направи дълга серия от обиколки, а Шарл губи зад него време.

22 об. Верстапен удари конуса, който ограничава пресичането на шикана, след като сбърка влизането. Конусът падна малко по-късно от колата на Макс, който поиска по радиото тимът да провери това при предстоящия бокс.

23 об. Виртуална кола за сигурност заради ограничителя, паднал на трасето. Бокс при тези условия печели 9 секунди на пилота спрямо бокс при зелен флаг. Но много бързо махнаха ограничителя на завой №16 и състезанието отново е на зелен флаг.

24 об. Бокс за Верстапен - 2,2 секунди за смяна на гуми. Влезе с над 3 секунди аванс пред Пиастри, който сега поведе колоната. Макс се върна на 4-о място.

27 об. Хамилтън в бокса от 8-ото място.

28 об. Пиастри и Сайнц в бокса, Норис повежда. 2,6 и 3,1 секунди са боксовете на двамата. Верстапен е втори, на 11,5 секунди зад Норис, който все още не е спирал в бокса.

29 об. Кола на сигурността, след като Сарджънт катастрофира, но Норис беше подминал входа на бокса. Перес също влиза в бокса, още няколко пилоти също спират за "безплатен бокс". Сарджънт каза по радиото, че е невредим след удара.

29 об. Ударът стана след контакт с Магнусен, двамата се бореха за позиция в първите три завоя на обиколката.

30 об. Норис в бокса и се връща като лидер в състезанието. Бокс при кола на сигурността му позволи да остане начело в класирането. Реалната разлика между тях е 12 секунди.

32 об. 10 секунди наказание за Магнусен заради удара със Сарджънт, Норис има 0,7 секунди аванс пред Верстапен зад колата на сигурността.

33 об. Рестарт - Норис запази първото място и отрази атаката на Верстапен, веднага след това Леклер атакува Макс, но неуспешно.

34 об. Сайнц атакува Пиастри и не успя да излезе четвърти след атака с DRS, Хамилтън е вече седми. Норис с аванс от 1,4 секунди пред Верстапен, който не може да използва DRS-системата. Сайнц и Пиастри се удариха леко в шикана.

36 об. Сайнц с нова атака срещу Пиастри, пак неуспешна. Постоянно иска по радиото Оскар да му върне позицията, за да не бъде наказан.

37 об. Норис има 2,2 секунди пред Верстапен и записа най-бърза обиколка в състезанието.

40 об. Сайнц най-после успя да изпревари Пиастри с атака в 17 завой, Оскар контраатакува, но спря твърде късно за първия завой и Сайнц се измъкна напред. Пиастри веднага беше атакуван от Перес и Хамилтън, които минаха пред него на 5-о и 6-о място в 41 об.

41 об. Бокс за Пиастри, който трябва да получи нов нос заради поражения по предното крило след контакта със Сайнц преди малко.

44 об. 4 секунди е авансът на Норис пред Верстапен, който се оплака по радиото, че колата му не иска да завива.

47 об. Алонсо със средно твърдите гуми преследва над 1 обиколка Естебан Окон, за да излезе на 9-ото място. Зад тях Строл изпревари Джоу за 14-ото място.

48 об. Алонсо изпревари Окон и вече е 9-и, Норис има над 5 секунди пред Верстапен в борбата за победата.

51 об. Хамилтън е на по-малко от 0,7 секунди зад Перес в борбата за петото място.

55 об. Норис води с 6,6 секунди пред Верстапен 3 обиколки преди финала.

Финал. Първа победа за Ландо Норис във Формула 1! Втори - Макс Верстапен, трети - Шарл Леклер. След 110 старта и 15 подиума, Норис донесе 184-а победа на Макларън във Формула 1!

Ландо Норис спечели първата си победа във Формула 1 в Маями днес, след като този път съдбата помогна на британеца в 110-я му старт в световния шампионат. Норис стартира пети и при боксовете излезе начело преди да смени гуми, когато Кевин Магнусен и Логан Сарджънт се удариха, което извади колата на сигурността начело на колоната.

Норис получи възможност за много по-бърз бокс спрямо съперниците си, като до началото на спиранията н бокса начело беше стартиралият от полпозишън Макс Верстапен, който беше преследван от Оскар Пиастри с другата кола на Макларън.

След колата на сигурността и смяната на средно твърдите гуми с твърди за лидерите, Норис отби атаката на Верстапен при рестарта, след което започна да трупа аванс пред световния шампионат.

Разликата между тях растеше сравнително бавно, но Норис я увеличаваше с постоянство – от 1,5 секунди малко след рестарта до 6,6 секунди в последните турове. На около 2 секунди зад Верстапен вървеше Шарл Леклер, който се класира трети и допълни подиума.

Световният шампион се оплака по радиото, че има проблеми с твърдите гуми, колата му не иска да завива и нито веднъж той не успя да отговори на темпото на Норис в последната третина на състезанието.

След 15 подиума и 110 старта Норис влезе в клуба на победителите във Формула 1, а след като слезе от колата всичките му колеги един след друг го поздравиха за успеха.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти