В Мерцедес тепърва ще се фокусират върху скоростта в една обиколка
Главният инженер в отбора на Мерцедес Андрю Шовлин разкри, че тимът тепърва ще се фокусира върху представянето си в една обиколка, след като работи основния върху дългите серии по време на предсезонния тест в Бахрейн по-рано тази седмица.
В трите дни за подготовка Люис Хамилтън и Джордж Ръсел основно караха с по-твърди гуми и повече гориво, за да работят върху състезателното темпо на W15. Едва в последния ден те преминаха към малко по-меки смеси, като Ръсел завърши петъчния ден на второто място, на само 0.046 секунди зад Шарл Леклер.
Леклер на върха в края на теста в Бахрейн, Сайнц с най-добрата обиколка за седмицата
Британецът обаче постигне своето време в последните 20 минути, когато температурите на въздуха и асфалта вече бяха паднали, което повишава нивото на сцеплениет. В същото време най-добрият тур на Леклер дойде повече от два часа и половина преди финала, когато все още беше светло и сцеплението не беше толкова добро. И двамата използваха гуми С4 в най-добрите си обиколки, които няма да са на разположение на тимовете за Гран При на Бахрейн следващата седмица.
„Все още търсим оптималните настройки, определено имаме какво още да покажем. Като цяло сме доволни, определено има прогрес. За сега дългите серии изглеждат нашата сила. Имаме да върши още работа за скоростта в една обиколка, но би трябвало да сме в позиция да се представим добре на пистата“, обясни Шовлин.
Той също така говори и за едно от големите подобрения, които W15 демонстрира спрямо предшествениците си W13 и W14. Колите на Мерцедес от последните два сезона бяха характеризирани като „диви“, тъй като бяха много непредвидими, особено в задния край. Изглежда обаче „сребърните стрели“ са решили този проблем с W15.
„Окуражителното е, че проблемите, от които пилотите се оплакваха през последните 12-24 месеца с W13 и W14 са решени“, каза Хамилтън.