Алонсо се оплака от липсата на достатъчно предсезонни тестове във Формула 1

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви, че наличието на само един тридневен предсезонен тест, в който отборите могат да използват по само една кола, е нечестно за пилотите, които не могат да се подготвят адекватно за новия сезон.

През последните няколко години тестовете преди началото на всеки сезон са доста ограничени и сега включват само една тридневна сесия. Тя обикновено се провежда на същата писта, която приема и първия старт за годината седмица преди него. По този начин разходите на отборите се оптимизират, но Алонсо вярва, че това е за сметка на подготовката на пилотите.

Тъй като всеки тим може да използва само по една кола в хода на теста всеки състезател реално бива ограничен до само ден и половина зад волната на своя автомобил преди началото на сезона. Това време може да бъде ограничено допълнително, ако се появят технически проблеми или даден пилот не може да участва в теста заради контузия. Преди година съотборникът на Алонсо в Астън Мартин трябваше да пропусне предсезонната подготовка, тъй като имаше контузия в китките си след падане с колело.

„Имаме много ограничени тестове в Бахрейн. Цяла зима мисля по този върпос и колко несправедливо е да имаме само ден и половина да се подготвим за световния шампионат. Няма друг спорт, в който има толкова много пари, който прави това. Не мога да разбера защо не отиваме в Бахрейн за четири дни, което ще означава по два дена на пилот.„Щом отиваме за три дни няма как да ги разделим поравно, защото това е нечетно число. Също така не знам защо не използваме двете коли, така и така отиваме с двете коли, защото се състезаваме там следващата седмица“, коментира Алонсо.

Защо Васьор е против връщането на частните тестове във Формула 1?

Испанецът не е единственият пилот, който отправи критика към шефовете на Формула 1 за това ограничаване на пресезонната подготовка, което се прави с цел намаляване на разходите на отборите. Според пилота на Мерцедес Джордж Ръсел, който е един от директорите на асоциацията на пилотите (GPDA) няма да е лошо отборите да могат да използват по две коли в рамките на тестовете.

„Лично аз не мисля, че три дни са достатъчно, защото това означава, че всеки пилот получава по ден и половина. Можете ли да си представите Рафаел Надал да не играе тенис 12 седмици и да участва на „Ролан Гарос“ след само ден и половина тренировки? Това няма да се случи. Разбирам защо го правим, но може би три дена с две коли ще е добър компромис“, каза Ръсел.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти