Добри новини за Ферари: новата кола ще е по-лека
Техническият екип на Ферари начело с Енрико Кардиле е постигнал първия сериозен пробив при създаването на новия автомобил на Скудерията за сезон 2024 във Формула 1. Новината не е потвърдена от тима, но днес се появи в различни италиански източници.
Става въпрос за теглото на новия автомобил, който засега носи работното название 676. Според информацията от Маранело новата кола ще е на границата на минималното тегло от 798 килограма. Всъщност, колата ще е по-лека и за достигането на тези 798 килограма ще се използва баласт, който ще подобри баланса и поведението на автомобила. За сравнение, болидът на Ферари за миналата година SF-23 беше с 6 килограма над минималното тегло и това беше една от слабостите му.
Албон сменя Сайнц във Ферари за 2025?
Новият болид ще бъде представен на 13 февруари на пистата “Фиорано” в Маранело и феновете се надяват, че също като миналата година пилотите на тима веднага ще направят шейкдаун на автомобила. Данните и впечатленията на пилотите от работата на симулатора, зареден с характеристиките на новата кола са повече от обнадеждаващи и в Маранело са уверени, че 676 ще е много по-добър от SF-23, но въпросът е дали това ще е достатъчно за битка срещу Ред Бул и Ферари.
Симоне Реста се връща във Ферари
676 ще е първият автомобил на Ферари от новата граунд ефект ера във Формула 1, който ще е под минималното тегло, но същото се очаква да постигнат и Ред Бул с новия RB20, което обаче не беше възможно с изключително успешния RB19.
Защо Васьор е против връщането на частните тестове във Формула 1?
Новата кола на Ферари ще получи по-лек корпус, по-тясна скоростна кутия, която ще позволи оформянето на по-голям дифузьор под задното крило, допълнително е олекотена и батерията в хибридната система.
Макларън показа цветовете си за сезон 2024, каза кога ще е премиерата на MCL38
А битката за всеки килограм във Формула 1 е много важна, защото 10 килограма допълнително тегло се равняват на 0,3 секунди загубено време на пистата в Барселона, а също така по-леките коли с баласт дават по-добри възможности на отборите за настройването им по отношение работата с гумите, което също беше слабост на Ферари миналата година.