Отборите подкрепят ключова промяна в правилата за спринтовите уикенди
Представители на отборите на Ферари и Астън Мартин заявиха пред медиите, че подкрепят идеята да има променя в правилата за закрития парк по време на спринтовите уикенди във Формула 1.
За Ферари това е напълно обяснимо, тъй като техният пилот Шарл Леклер стана жертва на тези прави в Гран При на САЩ. Монегаскът и Люис Хамилтън от Мерцедес бяха дисквалифицирани от надпреварата в Остин, след като се оказа, че техните контролни планки са били износени повече от позволеното.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
След случилото на „Пистата на Америките“ и от Ферари, и от Мерцедес заявиах, че правилата за закрития парк са една от причините за техните дисквалификации. По време на спринтовите уикенди закритият парк влизаше в сила след само една 60-минутна тренировка, която не винаги стига за намирането на точните настройки.
Макс поиска промяна в правилата след дисквалификациите на Люис и Шарл в Остин
Ако след това момент отборът реши да прави по-съществени промени по настройките то съответният пилот бива пратен да стартира от бокса. В Остин Ферари и Мерцедес поеха риск да не правят промени и в крайна сметка това им коства много.
Верстапен с апел към ФИА след дисквалификациите на Хамилтън и Леклер в САЩ
Именно заради това шефът на Скудерията Фредерик Васьор призова да има леко отваряне на закрития парк в хода на спринтовите уикенди. Подобна идея вече се дискутира заедно с новия формат на спринтовете, които би трябвало да бъде приет за сезон 2024.
Формула 1 променя спринтовия си формат за 2024 година
„Ще кажа, че ще съм много доволен, ако блокираме закрития парк след дисквалификацията в Остин. Проблемът е, че ние имаме само една тренировка да настроим колата – охлаждането и височината на окачването. Понякога, ако имаш проблем в тази тренировка или дори, ако пилотът не използва линията, която ще използва по-късно през уикенда е много трудно, влиза се на сляпо.„Ще е добре да отворим закрития парк, но може би с някакви ограничения. Но определено ще трябва да можем да работим по охлаждането и височината“, обясни Васьор.
Сходна позиция с тази на Васьор сподели и пърформънс директорът на Астън Мартин Том Маккълоу.
Формула 1 избра домакините на спринтовете през 2024 година
„Трябва да продължим с еволюцията на правилата, за да постигне това, което искаме. Ние позволяваме определени неща да бъдат променяни. Можем да сменим материала на спирачките и други дребни неща.„Очевидно ние не можем да сменим планката, затова трябва да вземем доста важни решения след много малко време на пистата. Понякога времето, вятърът и някоя дълга права могат да объркат сметките, които се правят за три дена напред. Така че за мен една промяна в правила ще е добре дошла от инженерна гледна точка, но не мисля, че трябва да премахваме изцяло закрития парк“, заяви Маккълоу.