Кой ще решава за пилотите на Заубер за 2025?
Трансферният пазар на пилотите във Формула 1 догодина ще е много интересен, тъй като в края на 2014 изтичат договорите на 14 пилоти, а другите 6 имат по-дълги контракти. Разбира се, близкото бъдеще на Заубер, който ще се превърне в заводския тим на Ауди за началото на сезон 2026, е много интересно, включително и избора на пилоти.
Сега положението е следното – Валтери Ботас има договор до края на 2025, а Гуаню Джоу е с контракт до края на 2024.
Джоу пет пари не дава за слуховете за бъдещето му
Дали обаче Ауди ще има влияние върху избора на пилоти на тима за 2025 или по-скоро за свободното място до Ботас? От германската компания вече заявиха, че до началото на 2026 няма да ребрандират Заубер, но тъй като Ауди ще плаща сметките, то е логично да очакваме, че развитието на тима ще е подчинено на техния интерес.
Ауди избира Окон и Хюлкенберг за 2025?
В германските медии засега се спрягат три имена на най-сериозните претенденти за втората кола на Ауди за 2025. Първият кандидат е Гуаню Джоу, като основният му плюс е това, че представлява един от най-важните пазари за Ауди. От началото на 90-те години досега Ауди е най-предпочитаната луксозна марка в Китай и това носи сериозни приходи на марката. От друга страна, трудно е да се каже, че Джоу има качествата да води атаката на Ауди – компанията, която е печелила титлите във всеки един шампионат, в който германците са участвали. Рали „Дакар” и рали-рейдовете са единственото изключение. Засега.
Карлос Сайнц: Желанието ми за 2024 г. е кола, с която мога да спечеля
Претендент №2 е опитният Нико Хюлкенберг. От Ауди определено имат интерес към Нико, дори започнаха преговори с него, но в дискусията бързо се намеси шефът на Хаас Гюнтер Щайнер, който активира опцията в договора на германеца с тима за сезон 2024. И Хюлкенберг ще излезе на пазара за сезон 2025. Това е може би най-предпочитаният вариант от шефовете на тима, както и от маркетинга на компанията.
Сайнц иска да подпише новия си договор преди старта на сезон 2024
Вариант №3 – Карлос Сайнц. Определено най-скъпият вариант, но може би и този с най-голям потенциал. Според спекулациите, в Маранело са готови да заложат на Шарл Леклер да е лидер на тима, а за 2025 италианците искат да привлекат Ландо Норис от Макларън. Затова се смята, че Ферари предлага по-къс нов договор на Карлос, което пък не допада на пилота. Сайнц-старши е голямата звезда на Ауди в програмата на марката за рали „Дакар” и се предполага, че и това ще е от помощ на Карлос-младши. Но има и още нещо, което също е важно – в Заубер вече работят хора, с които той се разбираше отлично по времето, когато беше пилот в Макларън. Става въпрос за главния изпълнителен директор Андреас Зайдъл, както и за техническия директор Джеймс Кий. Те са ключови фигури в бъдещето развитие на Заубер, но не взимат сами решението за това кой да кара за тима. Така че 2024 обещава интересни действия в Хинвил и накрая ще видим в каква посока по отношение на пилотите ще поеме бъдещият заводски тим на Ауди.