777 Hypercar е болид за Льо Ман, но за лична употреба

Имате много пари, но не и талант да се състезавате на най-високо ниво? Обаче много искате да карате автомобил, който е близък до най-бързите прототипи в Льо Ман? Няма проблем, компанията 777 Motors е помислила за тази изключително скромна като бройка, но много изкушаваща като финансови възможности категория почитатели на автомобилите, които почти винаги се оказват и запалени колекционери.

777 Hypercar е първият модел на 777 Motors – компанията, основана от Андреа Леви, президентът на автомобилното изложение в Милано. Автомобилът е предназначен за забавления на писта, стига да имате смелост и умения, теглото му е едва 900 килограма, като има пряка връзка с прототипите от Льо Ман – от монокока на Dallara до двигателя Gibson, който отговаря на изискванията за предишната топ категория в състезанията за издръжливост LMP1.

Следващото БМВ М3 ще е електрическо

Дизайнът на 777 Hypercar (тук умишлено е търсено съвпадение с настоящата топ категория в Льо Ман) е дело на Umberto Palermo Design, монококът е с хомологация от ФИА, а аеродинамичният пакет генерира притискане от 2,1 тона при скорост от 370 км/ч. Както стана дума, смелост и умения. С това притискане колата е залепена за асфалта в завоите, където пилотът понася странични натоварвания до 4G. Инженерите на Dallara определено са свършили добра работа, защото италианската компания е де факто създателят на 777 Hypercar.

Бахрейн може да поеме пълния контрол над Макларън

Още малко за мотора на Гибсън – V8 атмосферен двигател с работен обем 4,5 литра и мощност 800 конски сили при 9000 об/мин. Като при всеки атмосферен мотор, оборотите са много важни и тук уменията също са от решаващо значение. Другата важна новина за мотора е, че това чудовище работи със синтетично гориво, което осигурява намаляване на вредните емисии с 65%.

Everrati направи електрическо 911 RSR

Основните тестове на 777 Hypercar са били на пистата „Монца”, където автомобилът е постигнал време за обиколка от 1 минута и 33 секунди. Това е с 2,4 секунди по-добро постижение от полпозишъна за „6 часа на „Монца” тази година, спечелен от хиперкара на Тойота – GR010 Hybrid LMH. Но прототипът на Тойота се подчинява на техническите правила на категорията Хиперкар, докато за 777 те не важат.

Фолксваген подсказва за нов Golf през 2024 година

Лошата новина остана за финала – 777 Hypercar е безумно скъп – 7 милиона евро. Производствената серия ще е от едва 7 коли, което е разбираемо при тази цена, а доставките на готовите автомобили започват през 2025 година.

Волво сменя седана S90 с електромобил

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти