Пирели изпраща още една успешна година във Формула 1
Официалният доставчик на гуми във Формула 1 Пирели изпраща още една успешна година в спорта, в който е ексклузивен доставчик от 2011 насам.
През 2023 година гумите на Пирели са изминали общо 307 925.8 километра в рамките на 22-та състезателни уикенда, които се проведоха. Това се равнява на близо осем обиколки около Екватора. В тези 22 уикенда са били използвани общо 6 847 комплекта гуми, а пилотите са навъртели общо 60 473 обиколки. Огромна част от тези обиколки са направени с гумите за сух асфалт, като само в 6.31% от времето са били използвани гумите интермедия или за екстремно мокра настилка.
Пирели няма да прави нови модели сликове за 2024
Напълно очаквано най-използваният модел гума е бил С3, който е отговорен за цели 105 499 от километрите (36.57%). Това беше и единствената смес за суха настилка, която беше на разположение на пилотите във всеки един състезателен уикенд. Моделът С4 беше вторият най-използван (27.43%), следван от С2 (15.41%), С5 (13.55%) и С1 (5.73%). Общо 3 800 километра бяха направени с прототипните гуми, които бяха използвани в петъчните тренировки в Испания, Япония и Мексико.
От гледна точка дължината на стинтовете най-дългият такъв беше дело на Оскар Пиастри в Гран При на Саудитска Арабия. Тогава австралиецът спря в края на първата обиколка за смяна на предното крило и изкара до финала без повече спирания в бокса. Така той направи общо 302.5 километра с един комплект от модела С2.
С този си стинт пилотът на Макларън подобри с два километра постижение на Естебан Окон от Гран При на Азербайджан. В Баку пилотът на Алпин стартира с С3 и изкара първите 50 обиколки на състезанието с тях, общо 300.5 километра, преди да спре в бокса в края на предпоследния тур.
Пистата край бреговете на Каспийско море беше арена и на най-дългия стинт, който беше направен с гумите С5. Той беше дело на Валтери Ботас, който изкара целия спринт от 17 обиколки (102 километра) без смяна на гуми. Финландецът държи рекорда и за най-дълги стинт с С1 – 32 обиколки (188.4 км) във Великобритания. Неговият съотборник Гуаню Джоу постигна най-дългия стинт с С4 – 43 обиколки (212.7 км) в Сингапур.
Състезанието с най-много смени на гуми (в състезателни условия и при червен флаг) беше това в Нидерландия. То включваше общо 82 смени на гуми заради постоянните смени в метеорологичните условия. На „Зандвоорт“ всеки един от петте типа гуми беше използва за поне една обиколка. Състезанието в Маями беше това с най-малко смени на гуми, само 20. Общата бройка на смените на гуми, включително в спринтовите състезания, в рамките на сезона беше 871.
В Нидерландия се проведе и най-студеното състезание, от гледна точка температурата на въздуха, която беше едва 15.1 градуса. В Лас Вегас пък беше отчетена най-ниската температура на асфалта – 18.5 градуса. Най-гореща беше настилката в Унгария – 53.6 градуса, а в Остин бяха двете най-горещи надпревари. В Тексас температурата по време на спринта беше 34.7 градуса, а в състезанието беше 32.8 градуса.
От доставените общо 9 660 комплекта гуми 240 са били от модела С1, 620 от С2, 1 840 от С3, 1 600 от С4, 1 440 от С5, 2 420 интермедия, 1 380 за екстремно мокра писта и 120 прототипни гуми.