Everrati направи електрическо 911 RSR
Британската компания Everrati вече превърна няколко класически автомобила Порше 911 в електромобили, но една сега стигна до най-известния модел в историята на 911 - 964 RSR.
В основата на проекта е “експертно възстановено” Порше 964, което е преработено така, че да се превърне в копие на RSR, но с електрическо задвижване. Заради ограниченията, свързани с употребата на търговските марки новият електромобил на Everrati не може да се казва нито Порше, нито 911 RSR.
Оригиналната серия на модела 964 RSR 3.8 включва едва 51 коли, като производството им е стартирало през 1993 година. 964 RSR е по-лек и готов за пистата автомобил, базиран на състезателния 911 Carrera Cup, като сега е сред най-търсените класически модели на марката.
Купето и шасито на донора 964 трябва да бъдат разширени, за да се постигне агресивната стойка на 911 RSR, допълнена от по-широките калници и предната и задна брони на спортния модел. Добавени са 18-инчови джанти, които са коректни за 90-те години, както огромното задно крило на капака на двигателя.
Класическо Порше 911 на ток с 440 конски сили
Подобно на оригиналния RSR и тук акцентът е поставен върху олекотяването - задните седалки са премахнати, предните са олекотени, а цялото купе е изработено от фиброкарбон, за да може теглото на колата да се изравни с това на оригинала RSR - 1230 килограма.
Защо Порше се отказа от наследника на 918 Spyder?
Батерията на 911 RSR на Everrati е с капацитет 63 киловатчаса, като от компанията обещават по-добро охлаждане и по-ефективно използване на енергията. Като при всеки електромобил и тук ускорението е впечатляващо - 3,7 секунди в спринта от 0 до 96 км/ч, като по този показател новият автомобил е с около секунда по-бърз от оригинала с бензинов двигател. Активното окачване е с фокус върху карането на писта, а адаптивните амортисьори се контролират от електронен блок.
Мощността на съвременната електрическа версия на 911 RSR e 507 конски сили, а с едно зареждане батерията осигурява достатъчно енергия за двата електромотора за изминаването на над 300 километра. Електромоторите задвижват задния мост посредством диференциал с ограничено приплъзване.