В Ред Бул са били изненадани от дизайнерското решение на Мерцедес в началото на 2023
Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър заяви, че в Милтън Кийнс са били изненадани от решение на Мерцедес да заложи на концепцията си с нулеви странични кутии в началото на 2023 година, след разочароващия сезон 2022.
Тимът от Бракли не беше единственият, който тръгна в тази посока на развитие при въвеждането на новите правила в началото на миналата година. Освен него това сториха още Астън Мартин и Уилямс, които обаче още преди средата на сезон 2022 преминаха към концепция, близка до тази на Ред Бул.
В същото време Мерцедес продължи да инвестира в своя дизайн, който не се оказа най-успешният. Силният край на годината и победата на Джордж Ръсел в Бразилия обаче убедиха дизайнерите на „черните стрели“, че в тази посока на развитие има още потенциал и затова те ѝ останаха верни и в началото на 2023 година.
В Мерцедес търсят отговор за големите разлики между Хамилтън и Ръсел
Е, началото на сезона също не беше позитивно за Мерцедес и още след първия старт за годината Тото Волф обяви, че отборът ще се откаже от своята концепция. Тя беше променана с големия пакет с подобрения, който беше въведен в седмия кръг за годината в Монако.
Ето ги новите въздушни кутии на Мерцедес
„Това, което ни изненада беше, че Ферари имаха много силна кола миналата година и ние очаквахме и тази година с тяхната еволюция да са близо до нас. Но бяхме по-изненадани от решението на Мерцедес да продължат с концепцията, която определено беше грешната. По време на тестовете колите, които бяха най-близо до нашата концепция бяха тези на Макларън и Астън Мартин“, коментира Хорнър относно началото на сезона.
Той също така сподели, че в Ред Бул са повярвали, че наистина разполагат с изключетелен болид едва след състезанието в Австралия.
„Определено след Бахрейн си мислехме, че имаме много добра кола, но не бяхме сигурни дали представянето ни там беше специфично за тази писта с тези температури, условия и асфалт. Така че след 2-3 писти ние бяхме по-уверени, че колата ни е много силна. Най-вече след Австралия, където предишните години имахме проблеми. Но винаги трябва да минат няколко състезания, за да придобиеш ясна представа. Никой не беше твърде уверен след Бахрейн“, обясни Хорнър.