Гледай на живо

Ексклузивно: Кубрат Пулев отговаря на вашите въпроси в "Гостът на Sportal.bg"

В Ред Бул са били изненадани от дизайнерското решение на Мерцедес в началото на 2023

Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър заяви, че в Милтън Кийнс са били изненадани от решение на Мерцедес да заложи на концепцията си с нулеви странични кутии в началото на 2023 година, след разочароващия сезон 2022.

Тимът от Бракли не беше единственият, който тръгна в тази посока на развитие при въвеждането на новите правила в началото на миналата година. Освен него това сториха още Астън Мартин и Уилямс, които обаче още преди средата на сезон 2022 преминаха към концепция, близка до тази на Ред Бул.

В същото време Мерцедес продължи да инвестира в своя дизайн, който не се оказа най-успешният. Силният край на годината и победата на Джордж Ръсел в Бразилия обаче убедиха дизайнерите на „черните стрели“, че в тази посока на развитие има още потенциал и затова те ѝ останаха верни и в началото на 2023 година.

В Мерцедес търсят отговор за големите разлики между Хамилтън и Ръсел
В Мерцедес търсят отговор за големите разлики между Хамилтън и Ръсел

Е, началото на сезона също не беше позитивно за Мерцедес и още след първия старт за годината Тото Волф обяви, че отборът ще се откаже от своята концепция. Тя беше променана с големия пакет с подобрения, който беше въведен в седмия кръг за годината в Монако.

Ето ги новите въздушни кутии на Мерцедес
Ето ги новите въздушни кутии на Мерцедес

„Това, което ни изненада беше, че Ферари имаха много силна кола миналата година и ние очаквахме и тази година с тяхната еволюция да са близо до нас. Но бяхме по-изненадани от решението на Мерцедес да продължат с концепцията, която определено беше грешната. По време на тестовете колите, които бяха най-близо до нашата концепция бяха тези на Макларън и Астън Мартин“, коментира Хорнър относно началото на сезона.

Той също така сподели, че в Ред Бул са повярвали, че наистина разполагат с изключетелен болид едва след състезанието в Австралия.

„Определено след Бахрейн си мислехме, че имаме много добра кола, но не бяхме сигурни дали представянето ни там беше специфично за тази писта с тези температури, условия и асфалт. Така че след 2-3 писти ние бяхме по-уверени, че колата ни е много силна. Най-вече след Австралия, където предишните години имахме проблеми. Но винаги трябва да минат няколко състезания, за да придобиеш ясна представа. Никой не беше твърде уверен след Бахрейн“, обясни Хорнър.

Следвай ни:

Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички