Тойота обяви привличането на Ник де Врийс за 2024 година
На голямата пресконференция на Тойота, която се проведе в Айчи по-рано днес, японският автомобилен гигант обяви своите пилотски състави за 2024 година в Световния рали шампионат (WRC) и Световния шампионат за издръжливост (WEC).
Изненада! Кале Рованпера няма да защитава титлата си в WRC догодина
В състава на японците в WEC ще има една промяна спрямо сезон 2023. Тя ще бъде в екипажа, който се състезава с №7, където Ник де Врийс ще замени Хосе Мария Лопес и ще си партнира с Камуи Кобаяши и Майк Конуей. В екипажа на световните шампиони от Тойота №8 няма да има никакви промени и Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава ще продължат да си партнират за трета поредна година.
„Вълнувам се, че се връщам към състезанията за издръжливост, особено с отбора на Тойота. Маратонските състезания са нещо, на което винаги съм се наслаждавал, това е дисциплина с невероятна инерция в момента. В миналото бях част от този отбор, но с различна роля и нямах възможността да се състезавам. Това време сега дойде и аз искам да благодаря на отбора за подкрепата и вярата, които показа в мен. Нямам търпени да деля кола №7 с Камуи и Майк. Те са много талантливи пилоти, които са постигнали много и съм сигурен, че ще формираме страхотен екип“, заяви Де Врийс.
Нидерландецът започна 2023 година като пилот на Алфа Таури във Формула 1, но още преди средата на сезона бе изгонен и заменен от Дениъл Рикардо заради слабите си представяния. Де Врийс обаче успя да се върне към сериите, в които записа най-големите си успехи до момента. Догодина освен, че ще кара за Тойота в WEC нидерландецът ще защитава цветовете на Махиндра във Формула Е, където през 2021 година той спечели световната титла.
„В моторспорт нещата постоянно еволюират и това важи и за нашите пилотски състави. В кола №7 аз, Майк и Хосе карахме заедно от 2017 година насам, което е много време, независимо от категорията. Изживяхме някои страхотни моменти, но и някои много тежки, особено на Льо Ман. Искам да благодаря на Хосе за неговия принос като пилот и съотборник. Той винаги ще бъде част от семейството на Тойота.„В същото време се вълнувам да приветствам Ник обратно в тима като част от екипажа с №7. Знаем от неговото време като тестови и резервен пилот и от участията му в други шампионати колко бърз и постоянен е той. Догодина ние отново ще разполагаме с два топ екипажа в двете коли, а това ще бъде много важно, при засилващата се конкуренция в Hypercar. Сигурен съм, че ние ще израснем като отбор през зимата и ще сме готови за новото предизвикателство“, бе коментарът на Кобаяши, който освен пилот на Тойота №7 е и ръководител на екипа на японците.