Може ли Пол Еспаргаро да се върне в Хонда?
По-малко от три седмици преди края на сезон 2023 в MotoGP все още не е ясно кой ще заеме мястото на Марк Маркес в отбора на Хонда догодина. Както е известно испанецът ще се раздели с единствения отбор, за който е карал в кралския клас, за да премине в Грезини Дукати.
Стана ясно кога Маркес ще се сбогува с феновете на Хонда
Раздялата между Маркес и Хонда бе обявена официално на 4 октомври. От тогава измина вече повече от месец, а в този период имаше доста имена, които бяха спрягани за заместник на испанеца.
Маркес: Няма смисъл Хонда да се цели в топ пилот с този мотор
Първо се говореше за Маверик Винялес и Мигел Оливейра от Априлия. Там обаче Хонда удари греда, защото италианският производител категорично отказа да освободи един от двамата предсрочно.
Априлия: Оливейра остава при нас
След това се заговори и за Фабио Ди Джанантонио, който през последните седмици бе смятан за основния кандидат да премине в Хонда. Очакванията бяха трансферът на италианеца да бъде обявен преди началото на уикенда за Гран При на Малайзия, но това не се случи.
Спряганият за наследник на Маркес: Нещо много хубаво се задава
А по време не петъчния ден на „Сепанг“ ръководителят на тима на Хонда Алберто Пудж разкри пред испанския канал DAZN, че има реална възможност Пол Еспаргаро да се завърне в тима. Испанецът защитава цветовете на Хонда през последните две години (2021 и 2022) преди да се завърне в лагера на КТМ и да кара за Tech3 ГАСГАС през този сезон.
Както е известно обаче догодина Еспаргаро няма да бъде титуляр, тъй като на неговото място ще дойде Педро Акоста от Moto2. На фона на това развитие на кариерата на Еспаргаро е напълно възможно той да приеме офертата да се завърне в Хонда, въпреки трудностите, които изпита в двете си години на борда на RC213V.
Окончателно: Акоста сменя Еспаргаро в Tech3 ГАСГАС
В рамките на тези две години Еспаргаро спечели един полпозишъна (Великобритания 2021) и се качи два пъти на подиума. Първото ми призово класиране бе от Гран При на Емилия-Романя през 2021, когато победата бе за Маркес, а в началото на 2022 той завърши трети в Катар.
След този подиума на „Лусайл“ обаче той имаше само още едно влизане в топ 10 до края на сезона. То дойде в петия старт за годината в Португалия, когато той завърши девети, а в крайното класиране за сезона остана едва 16-ти с 56 точки, два пъти по-малко от актива на Маркес, който на всичкото отгоре участва в седем състезания по-малко от Еспаргаро.