Верстапен с апел към ФИА след дисквалификациите на Хамилтън и Леклер в САЩ
Макс Верстапен иска Международната автомобилна федерация (ФИА) да направи една дребна корекция в техническите проверки след състезанията, ако се окаже, че даден автомобил е нелегален.
Изказването на трикратния световен шампион идва на фона на дисквалификациите на Люис Хамилтън и Шарл Леклер от надпреварата за Гран При на САЩ миналата седмица. Тогава и двамата бяха изключени от класирането, тъй като при техническата проверка след финала контролните планки на техните автомобили бяха по-износени от разрешеното.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
И Мерцедес, и Ферари приеха това решение на комисарите и признаха, че са допуснали грешки при настройването на колите. И двата тима подчертаха, че един от факторите зад тези неточности е наличието на само една тренировка в Остин, заради спринта, който се проведе на „Пистата на Америките“ в събота.
Волф за наказанието: Сбъркахме с настройките
Важно е да се отбележи, че Хамилтън и Леклер бяха двама от само четиримата пилоти, чиито коли бяха проверени по-щателно след финала миналата неделя. Другите двама бяха победителят Верстапен и финиширалият трети Ландо Норис. Автомобилите и на двамата бяха напълно легални и те запазиха резултатите си, а Норис дори се изкачи и с едно място напред сред отстраняването на Хамилтън, който бе завършил втори.
Хамилтън и Верстапен искат нов асфалт в Остин
Преди началото на уикенда в Мексико Верстапен заяви пред медиите, че е напълно наясно защо ФИА проверява само определен брой коли след всяко състезание, но предложи една лека корекция в тази система. Според световния шампион ще е хубаво, ако в бъдеще, когато даден автомобил не издържи на техническата проверка втората кола на този отбор също да бъде проверявана. В Остин колите на Джордж Ръсел и Карлос Сайнц не бяха проверявани от техническия делегат след финала.
Хамилтън: Наказанието не отменя прогреса на Мерцедес
„Разбира се никой не се опитва да го прави нарочно, но заради спринтовия формат имахме само една тренировка, за да намерим точните настройки. Щом заложиш на грешните настройки няма какво да направиш. Единствено можеш да надуеш гумите, но така те започват лесно да прегряват.„Не е хубаво да ги виждаме в такава позиция, но като отбор ние знаем, че колкото по-ниско е една кола, толкова по-добре се представя тя. Заради целия формат имаше хора в такава позиция. Не мисля, че в нормален уикенд (с три тренировки) щеше да има такива неща.„Проблемът е, че е невъзможно да се проверява всяка кола, но всеки отбор е на мнението, че никой не иска да е нелегален, никой не си настройва колата по нелегален начин. С тези случайни проверки, понякога проверяват първите четирима, понякога пилоти от средата на колоната, така се случва.„Няма как да проверим всяка част от всяка кола. В такъв случай ФИА ще има нужда от поне още 100 човека, но аз смятам, че ако провериш една кола и тя е нелегална ще е редно да провериш и другата кола на този отбор. За мен това е единственото, което трябва да се промени. Сега дисквалифицираме единия пилот, но другия печели една позиция, а обикновено настройки във всеки отбор са доста сходни между двете коли“, каза Верстапен.