Големият трус на пазара на пилоти ще е догодина
Пазарът на пилоти във Формула 1 не се оказа особено вълнуващ този сезон. Въпреки всички отлагания и трудните преговори Люис Хамилтън все пак преподписа с Мерцедес, а в Макларън бързо успяха да обвържат с тима талантливия младок Оскар Пиастри, като и двамата са ангажирани до края на 2026. И сега големият въпрос е дали Логан Сарджънт ще запази мястото си в Уилямс, но кандидатите за него не са особено вълнуващи.
Догодина обаче ще е много по-интересно – в края на 2024 изтичат договорите на 13 титулярни пилоти, което може сериозно да промени картинката във Формула 1, тъй като може да се отворят някои много интересни места.
Договорът на втория пилот на Ред Бул Серхио Перес изтича в края на 2024 и вече усилено се спекулира, че мексиканецът е изправен пред огромно предизвикателство да запази мястото си на съотборник на Макс Верстапен, като разбира се не липсват кандидати да го сменят.
Пиастри остава в Макларън поне до края на 2026
Също в края на 2024 приключва и договорът на Фернандо Алонсо с Астън Мартин. Двете страни стартираха страхотно сезон 2023, но след това британският тим загуби скоростта и доброто си представяне. Шефът на отбора Майкъл Крак обеща много по-добър автомобил на Алонсо догодина и от изпълнението на това обещание ще зависи дали испанецът ще иска да продължи договора си.
От Ред Бул обещали титулярно място на Лоусън през 2025 година
В Маранело изтичат договорите и на двамата пилоти – Шарл Леклер и Карлос Сайнц, а в Алпин приключват контрактите на Естебан Окон и Пиер Гасли. И двата случая говорим за сериозни неизвестни, които ще имат решаващо значение за решенията на пилотите – дали Ферари ще намери правилния път към върха във Формула 1 и дали Алпин изобщо ще остане във Формула 1.
Рикардо и Цунода остават в Алфа Таури догодина
В още три отбора договорите на пилотите са до края на 2024 – Хаас (Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен), Алфа Ромео (Валтери Ботас и Гуаню Джоу) и Алфа Таури (Юки Цунода и Дениъл Рикардо. В поне два от тези три отбора решенията ще се зависят от външни фактори – при Заубер е трансформацията на тима в заводски отбор на Ауди и мнението на германците за избора на пилоти, а при Алфа Таури селекцията на пилоти ще е свързана с това какво ще стане със Серхио Перес и дали наистина Лиам Лоусън е получил гаранции, че през 2025 ще е титуляр.
Трансферният пазар във Формула 1 догодина ще е много интересен и има потенциал за сериозни размествания на пилотите.