Отборът на Алфа Таури официално обяви, че Дениъл Рикардо и Юки Цунода ще оформят пилотския му състав за сезон 2024 във Формула 1. Както е известно тогава базираният във Фаенца екип ще носи различно име.
За Цунода това ще бъде четвърта поредна кампания с италианския отбор, с който той направи дебюта си в началото на 2021 година. Тогава той допускаше много грешки, но с течение на времето изчисти своето каране и вече допуска далеч по-малко неточности.
„Радвам се, че оставам в Алфа Таури и за сезон 2024 във Формула 1. Нямам търпение да продължа работата си с Дениъл. Разбира се, аз ще дам всичко от себе си до края на сезона, а и след това, за да се развия като пилот. Благодарен съм на Ред Бул и Хонда за подкрепата и вярата в мен и съм много щастлив и благодарен, че нашето партньорство ще продължи“, каза Цунода по повод своето оставане в Алфа Таури.
За Рикардо пък сезон 2024 ще бъде третият пълен такъв с отбора от Фаенца. Австралиецът кара за Торо Росо през 2012 и 2013 преди да изкара пет години в Ред Бул и по две в Рено и Макларън. В началото на годината той се завърна в семейството на Ред Бул като резервен пилот, а от Гран При на Унгария зае мястото на Ник де Врийс, след като нидерландецът бе освободен от Алфа Таури заради незадоволителното си предствяне.
„Вълнувам се, че ще си партнирам с Юки и догодина и заедно ще продължим нашето пътешествие с Алфа Таури. След прогреса, който вече демонстрирахме и плановете, които имаме за бъдещето времената за този отбор са вълнуващи. Надграждаме и това усещане е страхотно. Имаме още много работа за вършене, но вървим в правилната посока и има какво да ни кара да се надяваме. Да идва 2024 година“, бе коментарът на Рикардо за неговото оставане.
Рикардо не е бил сигурен, че ще се завърне във Формула 1
Той успя да направи само две състезания след завръщането си преди да влезе в лазарета след една катастрофа във втората тренировка за Гран При на Нидерландия. В нея австралиецът контузия лявата си ръка и от тогава насам гледа отстрани.
Може ли отсъствието на Рикардо да се окаже по-дълго?
В негово отсъствие вторият болид на Алфа Таури бе поверен на Лиам Лоусън, който се представя много добре и в Сингапур миналата седмица донесе най-доброто класиране на тима за сезона, финиширайки девети. Дори и това обаче се оказва недостатъчно, за да може новозеландецът да си осигури титулярно място в семейството на Ред Бул за догодина. Вместо това той отново ще бъде резервен състезател за отборите на Ред Бул и Алфа Таури.
Лоусън няма да се радва да бъде резерва и догодина
„Догодина правилата няма да се променят и беше логично да не правим промени в нашия пилотски състав. Много съм доволен от развитието, което Юки демонстрира през последните две години и половина с нашия отбор, а опитът на Дениъл ще ни даде една от най-силните пилотски двойки на стартовата решетка. Петер (Байер) и Лоран (Мекис) ще има страхотно пилотско дуо, което да им позволи да започнат новия сезон в правилната посока. Колкото до Лиам, който много ни впечатли в състезанията, които направи, той определено ще помага на тима в ролята си на трети пилот. Сигурен съм, че съвсем скоро и пред него ще се открие възможност във Формула 1“, каза шефът на Алфа Таури Франц Тост за избор на Рикардо и Цунода за догодина.
Както е известно австриецът ще се пенсионира в края на годината и ще бъде заменен от бившия състезателен директор на Ферари Лоран Мекис.
Снимки: Gettyimages