Чандок каза кога Верстапен пречупи Перес в битката за титлата
Според бившия пилот във Формула 1 и настоящ анализатор на Sky Sports F1 Карун Чандок моментът, в който Макс Верстапен е пречупил Серхио Перес в битката за световната титла тази година е дошъл в Гран При на Маями.
В нея Верстапен трябваше да стартира девети след грешката си в квалификацията и катастрофата на Шарл Леклер, която реално не му позволи да запише време в Q3. Същевременно Перес спечели квалификацията и бе сочен за големия фаворит за победата преди неделното състезание.
В него Верстапен заложи на дълъг първи стинт с твърдите гуми, който му позволи да поведе, след като Перес влезе в бокса, за да премине от средно твърдите към твърдите сликове. Верстапен направи своя стоп 45-та от 57 обиколки и още преди края на 48-я тур беше изпреварил Перес в борбата за първото място.
Според Чандок именно това е моментът, в който мексиканецът е бил пречупен от двукратния световен първенец. Преди старта в Маями двамата съотборници в Ред Бул си бяха разменили по две победи и разликата между тях беше само шест пункта. След визитата на Формула 1 в Южна Флорида Перес влезе в серия от пет поредни старта, в който дори не достигна до Q3, а Верстапен стартира поредицата си от поредни победи, която достигна до осем в Белгия миналата седмица. Така световният шампион отвори аванс от цели 125 пункта пред съотборника си преди лятната пауза.
Кога Макс Верстапен ще може да си гарантира третата поредна титла?
„Според мен вторият пилот на Ред Бул беше пречупен. В началото на годината, ще се върна към представянето му в Джеда, но по-важното беше в Баку. Аз бях в коментаторската кабинка тогава и бях категоричен, че той ще изпревари Макс дори без стратегията и късмета с колата на сигурността. Той щеше да спечели това състезание.„Но от обиколка №48 в Маями насам нещата му се изплъзват. Вижте какво се случи миналия уикенд на „Спа“. Макс го изпревари, след което за 27 обиколки отвори аванс от 22 секунди. Това е огромна разлика за писта, на която се прекарва голямо време на пълна газ.„За мен това е повод за притеснение, единственият такъв повод в Ред Бул. Това ли е четвъртият съотборник, който Макс успява да пречупи след Дениъл (Рикардо), Пиер (Гасли) и Алекс (Албон)? Кой може да бъде сложен до него? Или те просто ще си кажат, че нямат нужда да имат някой, който да опонира на Макс и ще са доволни вторият им пилот да е с половин секунда по-бавен, тъй като Макс се представя на толкова високо ниво“, коментира Чандок в подкаста на Sky Sports F1.