Според бившия пилот във Формула 1 и настоящ анализатор на Sky Sports F1 Карун Чандок моментът, в който Макс Верстапен е пречупил Серхио Перес в битката за световната титла тази година е дошъл в Гран При на Маями.
В нея Верстапен трябваше да стартира девети след грешката си в квалификацията и катастрофата на Шарл Леклер, която реално не му позволи да запише време в Q3. Същевременно Перес спечели квалификацията и бе сочен за големия фаворит за победата преди неделното състезание.
В него Верстапен заложи на дълъг първи стинт с твърдите гуми, който му позволи да поведе, след като Перес влезе в бокса, за да премине от средно твърдите към твърдите сликове. Верстапен направи своя стоп 45-та от 57 обиколки и още преди края на 48-я тур беше изпреварил Перес в борбата за първото място.
Според Чандок именно това е моментът, в който мексиканецът е бил пречупен от двукратния световен първенец. Преди старта в Маями двамата съотборници в Ред Бул си бяха разменили по две победи и разликата между тях беше само шест пункта. След визитата на Формула 1 в Южна Флорида Перес влезе в серия от пет поредни старта, в който дори не достигна до Q3, а Верстапен стартира поредицата си от поредни победи, която достигна до осем в Белгия миналата седмица. Така световният шампион отвори аванс от цели 125 пункта пред съотборника си преди лятната пауза.
)
Кога Макс Верстапен ще може да си гарантира третата поредна титла?
„Според мен вторият пилот на Ред Бул беше пречупен. В началото на годината, ще се върна към представянето му в Джеда, но по-важното беше в Баку. Аз бях в коментаторската кабинка тогава и бях категоричен, че той ще изпревари Макс дори без стратегията и късмета с колата на сигурността. Той щеше да спечели това състезание.
„Но от обиколка №48 в Маями насам нещата му се изплъзват. Вижте какво се случи миналия уикенд на „Спа“. Макс го изпревари, след което за 27 обиколки отвори аванс от 22 секунди. Това е огромна разлика за писта, на която се прекарва голямо време на пълна газ.
„За мен това е повод за притеснение, единственият такъв повод в Ред Бул. Това ли е четвъртият съотборник, който Макс успява да пречупи след Дениъл (Рикардо), Пиер (Гасли) и Алекс (Албон)? Кой може да бъде сложен до него? Или те просто ще си кажат, че нямат нужда да имат някой, който да опонира на Макс и ще са доволни вторият им пилот да е с половин секунда по-бавен, тъй като Макс се представя на толкова високо ниво“, коментира Чандок в подкаста на Sky Sports F1.
Снимки: Gettyimages