В Пирели обмислят нов модел гуми – „супер интермедия”
Критиките на пилотите срещу гумите за мокър асфалт на Пирели във Формула 1 продължават, а моторспорт шефът на компанията Марио Изола дори се съгласи, че гумите на екстремно мокър асфалт са излишни.
Проблемът е, че в последните години рейс директорите във Формула 1 не поемат излишни рискове и ограничават надпреварите, когато вали много силно. Което прави и без това проблематичните мокри гуми излишни.
В същото време обаче, когато вали по-леко или пък пистата изсъхва след дъжда гумите интермедия са изключително ценни за пилотите и отборите. Дори още от миналата година те ги предпочитат пред изцяло мокрите защото дават по-добро сцепление и поддържат по-добра температура в завоите. За този сезон Пирели направи нов модел мокри гуми, но в спринта в събота видяхме, че веднага след старта половината колона спря в бокса, за да смени мокрите гуми с интермедия.
Леклер коментира бъдещето си във Ферари
Сега в Пирели обмислят създаването на „супер интермедия”, която да бъде позиционирана между интермедия и мокрите, но да е за по-мокро трасе – нов нюанс в използването на гумите интермедия.
Пирели обяви гумите за състезанията в Нидерландия и Италия
„Това ще е гума интермедия, но за по-мокри условия, така с единият модел ще покриваме изсъхващата писта до напълно сухо, а с другия – по-мокрото трасе, на което обаче все още може да се кара – обясни Изола. – Заедно с това ще подобрим и гумите за екстремно мокър асфалт, но ще имаме и два модела гуми интермедия. Но ако обаче мокрите гуми се използват само зад колата на сигурността, то те са безсмислени и ще трябва да решим бъдещето им.”
Ръсел с остра критика към мокрите гуми на Пирели
Изола потвърди, че развитието на мокрите гуми се затруднява и от факта, че те се развиват само на две писти – „Фиорано” и „Пол Рикар”, чиито характеристики са много различни от тези на „Спа” или „Силвърстоун”.