Ръсел с остра критика към мокрите гуми на Пирели
Пилотът на Мерцедес определи мокрите гуми на Пирели като „безполезни“ след вчерашния спринт на пистата „Спа“.
Заради проливния дъжд, който удари трасето минути преди обявения старт той бе забавен с половин час. Самото състезание започна с пет обиколки зад колата на сигурността, а това задължи всички пилоти да бъдат с гумите за екстремно мокра настилка.
Още преди оттеглянето на автомобила на сигурността обаче ясно се виждаше, че условията са по-скоро за интермедия и напълно очаквано в рамките на две обиколки всички пилоти минаха през бокса, за да сменят мокрите си гуми с интермедия. Според Ръсел това се е случило, защото гумите за мокро се използват само в случаи, в които се стига до аквапланинг. Ако това не се случва то интермедия са с по няколко секунди на обиколка по-бързи, което прави гумите за екстремно мокра настилка малко или много безполезни.
„Екстремната гума е малко безсмислена, тя е много, много гадна. Може би е 6-7 секунди на обиколка по-бавна от интермедия. Единствената причина да се използват мокрите гуми е когато има аквапланинг с интермедия. Така че трябва да има голямо подобрение.„Аквапланингът е малко вода е доста сериозен. Помня как гледах стари онборд кадри на Фелипе (Маса) и Роберт (Кубица) от Япония 2007, когато имаше много вода на пистата и те караха на пълна газ. Помня тестови дни тук с Формула 3 и Формула Рено с гуми на Мишлен или Ханкук и аквапланингът почти го нямаше, но разбирам, че ние караме с над 320 км/ч на правите. Не е толкова просто. Но със сигурност гумите за мокро трябва да бъдат подобрени“, обясни Ръсел.