От Макларън защитиха "нестандартния" избор на гуми на "Силвърстоун"
Пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри нямаха най-лесната задача в последните обиколки на вчерашната Гран При на Великобритания, в която те бяха с твърдите гуми на Пирели, а техните преки конкуренти бяха или със средно твърдите, или с меките. Въпреки че и двамата бяха в тази неблагоприятна позиция те успяха да задържат зад себе си пилотите на Мерцедес и да финишират съответно втори (Норис) и четвърти (Пиастри).
Реално във вчерашния ден Макларън имаше реален шанс за двоен подиум, ако не беше излизането на колата на сигурността в 34-та от 52 обиколки. В този момент Пиастри вече беше направил своето единствено планирано спиране в бокса и бе сменил гумите си медиум с хард. Норис посети механиците на Макларън при неутрализацията на надпреварата и малко изненадващо също премина от медиум към хард, а не към софт, както сториха Макс Верстапен и Люис Хамилтън, които спряха заедно с британеца.
Шефът на Макларън Андреа Стела обясни след финала, че първоначалното решение на ресй контрола да има само виртуална кола на сигурността е довело до въпросния стратегически ход от страна на британския тим. Когато Норис спря в бокса вече имаше истинска кола на сигурността, но от Макларън са решили да не рискуват със смяна на тактиката в последния момент, за да няма забавяне при обслужването на Норис.
„При виртуалната кола на сигурността ние нямахме проблем да преминем към твърдите гуми. Но когато виртуалната кола на сигурността се превърна в истинска такава всичко беше готово за бокса с твърдите гуми и Ландо вече беше в питлейна. Преминаване към меките в последния момент щеше да доведе до оперативен проблем.„Когато всичко е готово с едни гуми и се стигне до смяна, момчетата, които отговарят за новите гуми трябва да изтичат обратно в гаража, да вземат новите смеси, да им махнат чохлите и да се върнат в изходна позиция. Това може да доведе до неприятна ситуация и забавяне в самия питстоп“, заяви Стела.
Испанецът също така отчете, че на „Силвърстоун“ загряването на твърдите гуми не е толкова трудно, колкото на други писти, което е помогнало на Норис и Пиастри да се защитят срещу атаките на Хамилтън и Джордж Ръсел веднага след рестарта.
„Ние сметнахме, че това не е една от онези ситуации, в които твърдите гуми загряват много по-бавно от меките. Ако се справиш с първите четири завоя и стигнеш до завой №9 след това вече имаш добра температура в гумите. За нас решението беше просто.„Не искахме да променяме нещата в питстопа в последния момент, защото това щеше да доведе до голямо забавяне. Ние приехме, че това може да ни коства една позиция при рестарта, но всъщност това беше най-логичното решение“, обясни Стела.