Мишлен започна тестовете на новата предна гума за MotoGP

Официалният доставчик на гуми в MotoGP Мишлен вече е започнал същинската работа по разработката на новата предна гума, която трябва да бъде въведена за началото на сезон 2024 в кралския клас.

Новият преден слик е нещо, от което пилотите в MotoGP се дяволски нуждаят, тъй като сегашната гума не може да издържа на натоварванията, на които е подлагана от напредналата аеродинамика на моторите в кралския клас. Това води до много бързото прегряване на гумата, особено в трафик, което пък води и до множеството падания, при които пилотите просто губят сцепление в предната част на мотора.

Идеята на Мишлен е новата гума да може да работи безопасно при налягане от 1.7 бара, което да даде по-голяма свобода на отборите в избора на стартово налягане в гумите. В момента правилникът казва, че налягането в предната гума не трябва да пада под 1.88 бара за повече от 50% от състезателна дистанция.

Мишлен няма интерес да се връща във Формула 1

Това налягане обаче е сравнително високо, тъй като при налягане от над 2 бара представянето на гумата пада. При налягане от 2.1 бара пилотът трябва да върне газта, а при 2.2 бара се стига до падане. Това практически дава един много тесен прозорец, в които гумите хем да отговарят на правилника, хем да не прегряват и да дават добро сцепление.

Именно тези проблеми с налягането на гумите са и причината в последните години дори и в MotoGP да има много процесуални състезания. До това се стига, тъй като пилотите трябва да охлаждат предната си гума, излизайки от въздушната струя на техните конкуренти, което пък не им позволява да ги атакуват.

Мишлен удължи договора си с MotoGP

В момента тестовата програма на Мишлен се води от бившият тестов пилот на Сузуки Силван Жинтоли, който тества новия слик тайно. По време на изпитанията французинът използва доста модифицирана версия на Honda Fireblade CBR1000RR-R, чиято предница е направена така, че да работи като предницата на мотор от MotoGP, с окачване на Ohlins и карбонови дискови спирачки на Brembo.

Самият Жинтоли е може би най-добрият пилот, който Мишлен можеше да натовари със задачата да помогне в развитието на по-силна предна гума. Французинът спечели титлата в Световния супербайк шампионат (World SBK) с гуми на Пирели, чийто преден слик дава отлично сцепление, а през последните години кара с Бриджстоун в Световния шампионат за издръжливост (EWC), където също се радваше на отлично представяне от предната гума.

Ако в Мишлен останат доволни от прогреса на Жинтоли то и официалните тестови пилоти на отделните марки, които участват в MotoGP, ще бъдат поканени да се включат в изпитанията. След това и титулярните пилоти в кралския клас ще получат шанса да изпробват новите продукти на френската компания. Очаква се това да се случи по време на теста на „Мизано“, който ще се проведе веднага след Гран При на Сан Марино през септември. След това новият слик ще бъде на разположение за тестване в хода на зимните изпитания с цел въвеждане за старта на следващия сезон.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти