Мишлен няма интерес да се връща във Формула 1

Мишлен няма интерес да се връща във Формула 1

Френският производител на автомобилни гуми Мишлен не планира да се връща във Формула 1 в обозримо бъдеще. Това обяви пред The Drive главният изпълнителен директор на компанията Флоран Менего, като уточни, че целите на Мишлен и Формула 1 в момента сериозно се разминават.

Пирели е единственият доставчик на гуми във Формула 1, но договорът на италианците изтича в края на 2024 година. ФИА вече откри конкурс за нов доставчик от началото на сезон 2025, но най-вероятно Пирели ще си запазят тази позиция, като от италианската компания вече обявиха, че искат да останат в спорта. Мишлен присъства във Формула 1 от 2001 до 2006, но засега няма интерес да се връща.

“От доста време обсъждаме наше евентуално завръщане с мениджмънта на Формула 1, но не можем да стигнем до съгласие - обясни Менего. - Те искат да има шоу, пилотите да карат с гуми, които се самоунищожават. Ние не знаем как да направим това. Отборите трябва да разбират представянето на гумите, да могат да се възползват от представянето им, от първата до последната обиколка. Пилотите искат гумите постоянно да се представят на най-високо ниво, но шефовете на Формула 1 не искат това.”

Пирели обяви гумите за следващите три състезания във Формула 1
Пирели обяви гумите за следващите три състезания във Формула 1

Менего отново акцентира на факта, че в момента във Формула 1 се използват гуми, които са създадени да не издържат цяла състезателна дистанция. Това означава, че пилотите трябва да спират в бокса, стратегията става важен елемент от състезанието, а надпреварите стават по-непредвидими и интересни.

ФИА търси доставчик на гуми за Формула 1
ФИА търси доставчик на гуми за Формула 1

“Ние участваме в състезанията не заради шоуто, а да развиваме технологиите ни - допълни Менего. - За нас това е най-добрият начин да тестваме в реални условия новите технологии. Има и допълнителни плюсове - когато се получават интересни състезания. Друг допълнителен плюс е популяризирането на марката, но Мишлен е една от най-популярните марки в света. Така че, нямаме нужда да правим това.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички