Ферари с ревизирано задно окачване на „Имола”
Решението на Ферари да използва част от нововъведенията за SF-23 още в Маями се оказа грешно – новият асфалт на трасето и силният вятър успяха да объркат тима, а развитието на колите на Шарл Леклер и Карлос Сайнц пое в две противоположни посоки.
Причината за това решение е, че в тима не искаха да използват всичко наведнъж на „Имола” и да не могат да разберат какво точно не работи, ако част от промените на дадат очаквания ефект.
Но новият под не проработи в Маями, като се предполага, че положението на „Имола” ще е много по-различно, когато към него ще се добави и ревизираното задно окачване. Тазгодишният автомобил на Ферари вече демонстрира, че е сложен за настройване и на моменти много труден за анализиране – агресивните настройки на Леклер му донесоха два зрелищни инцидента, а пилотът се оплака, че оперативният прозорец на SF-23 е много тесен.
Ферари стартира серия подобрения от Маями
Основната причина за това е работата с гумите, а новата настилка в Маями направо обърна всичко с главата надолу. SF-23 е много чувствителен спрямо работата на гумите с настилката и регулирането на клирънса на колата, тъй като при промяна на втория показател губи много аеродинамично притискане. Леклер пробва с твърдо окачване и свалена ниско кола, но това доведе до положението, в което автомобилът му подскачаше като скакалец през бордюрите.
В Ред Бул още се разправят за гумите на Перес
С ревизираното задно окачване ще дойдат повече възможности за различни настройки и по-добро натоварване на гумите, което би трябвало да позволи на инженерите да направят така че SF-23 да не унищожава толкова бързо гумите, а от това ще се подобри и темпото.