Стартиралият от полпозишън в Гран При на Маями в неделя Серхио Перес се оказа с по-бавната стратегия в хода на петия кръг от Формула 1 и загуби битката за победата срещу съотборника си в Ред Бул Макс Верстапен, който потегли девети. Перес тръгна със средно твърдите гуми, с които беше неочаквано бавен до единствения си бокс, което предреши хода на състезанието, а Верстапен стартира с твърдите сликове, които работеха по-добре с тежкия автомобил в първата половина на състезанието. И чак сега от Ред Бул идват някакви нескопосани опити да се обясни защо стартиралият от първа позиция пилот не е получил по-добрата стратегия.
Перес обясни, че средно твърдите гуми са били „слаби”, но се оказа, че шефът на тима Кристиан Хорнър е на по-различно мнение. Перес използва в Маями конвенционалната стратегия – старт със средно твърди и смяната им с твърди, а Макс – нейния обърнат вариант и изнесен назад единствен бокс. Световният шампион спря в бокса в 45 обиколка, а в 48 догони и изпревари Перес, за да излезе начело и да спечели третата си победа за годината. Мексиканецът обясни, че не е сигурен дали е можел да победи Макс, дори и да използва неговата стратегия в състезанието.
„Когато тръгваш от полпозишън, да стартираш с твърди гуми е по-голям риск, тъй като можеш да сбъркаш или да спечелиш ако има кола на сигурността – обясни Перес след състезанието. – Тъй като почти всички пилоти стартираха с медиум, мисля, че никой от нас не беше осъзнал колко са слаби тези гуми. Мисля, че още след първите няколко обиколки, ние разбрахме колко са зле тези гуми. В началото тръгнах добре, но веднага след това видях, че трябва много да пазя средно твърдите, за да мога да изкарам 15 обиколки с тях. Нямаше как да използвам пълноценно тези гуми. Десните гуми имаха сериозен проблем. Виждах, че с твърдите Макс ме догонва и знаех, че състезанието ще е трудно. Когато аз сложих твърдите сликове, Макс вървеше с много силно темпо, така че не успях да отворя разлика с него и той беше много близо до мен.”
Ред Бул: Перес загуби още в първата серия обиколки
Обяснението на Хорнър по въпроса работата с гумите на Перес също е интересно.
Макс не отстъпва на Перес в работата с гумите
„В първите 10 обиколки Серхио караше по-внимателно, мисля, че беше нервен заради състоянието на предна дясна гума, при другите отбори на нея започна да се появява грейнинг – коментира Хорнър. – Той се опитваше да запази гумата и започна да натиска след първите 10 обиколки, за да натрупа аванс. Може би можеше да натиска повече и по-дълго, тъй като средно твърдите гуми се оказаха много добри, видяхме докъде стигна с тях Алонсо, който изкара 25 обиколки.”
Макс след освиркванията: Тук съм, за да побеждавам
Хорнър коментира и избора на стратегия на Верстапен, но не коментира същата тема при Перес.
Нидерландски вестник: Перес не става за шампион
„Обсъждахме стратегията, имаше много изчисления и обсъдихме всички плюсове и минуси – разкри Хорнър. – Макс и инженерите му бяха много запалени да използват стратегията със старт с твърдите сликове. Аз се съгласих и им казах, че щом така искат, така да бъде.”
Перес: Загубих време заради средно твърдите гуми
Снимки: Gettyimages