И Дженерал Мотърс може да доставя мотори във Формула 1
Шефовете на американския автомобилен гигант Дженерал Мотърс обмислят програма за доставка на задвижващи системи във Формула 1, като това може да се случи най-рано през 2027 година. Това обяви изпълнителният директор на GM, отговарящ за моторните спортове Ерик Уорън, който допълни, че тази програма ще се развива паралелно с програмата на Кадилак и тима на Майкъл Андрети.
Другият американски гигант – Форд, вече се ангажира с участие във Формула 1, като партньор на Ред Бул Пауъртрейнс, но в случая става въпрос предимно за маркетингов проект, тъй като Форд няма да има съществен технологичен принос за развитието на задвижващите системи, базирани на тези на Хонда.
„Ние сме мотивирани да участваме и в създаването на автомобила, в цялостния процес – обясни Уорън пред списание Autosport. – Не става въпрос само да си името лепенката на готовия мотор. Кадилак и Андрети ще работят за цялостното създаване на автомобила, ние ще сме част от този процес.”
С оглед на плановете на Андрети-Кадилак и GM, ако кандидатурата на американците за влизане във Формула 1 бъде одобрена и тимът дебютира през 2026, то поне през първия си сезон отборът ще използва клиентски задвижващи системи.
Бивш технически шеф на Рено отива в Андрети?
„Разбира се, че GM може да създаде собствена задвижваща система за Формула 1 – уверено заяви Уорън. – За 2026 няма да стане, защото вече са ясни производителите на мотори за този период, но най-рано можем да се включим за 2027. Това е проект, който проучваме, проучваме различни задвижващи системи, Андрети има партньор, който създава задвижващи системи, с който може бързо да влезе в състезанията.”
GM търси път към Формула 1 без Андрети?
От една страна Андрети има дългосрочно партньорство с Уейн Тейлър Рейсинг, компанията, която в Северна Америка работи по състезателните проекти на Хонда, но под марката Акура. В същото време, Кадилак вече демонстрира, че може да изпълни бързо програма за създаване на състезателен двигател – с конструирането на 5,5-литровия атмосферен V8 мотор за LMDh прототипа си, като проектът мина под шапката на GM Performance и Състезателния център на компанията в Понтиак, Мичиган.