Перес и Верстапен предупредиха, че изпреварванията ще стават още по-трудни
Съотборниците в Ред Бул Серхио Перес и Макс Верстапен се обединиха около позицията, че с развитието на колите във Формула 1 изпреварванията в световния шампионат ще стават все по-трудни и по-трудни.
Коментарите на пилотите на „биковете“ идват на фона на сравнително скучната Гран При на Азербайджан миналата седмица. По улиците на Баку феновете на спорта станаха свидетели на доста малко атаки и изпреварвания в хода на спринта и основното състезание. За това не спомогна и фактът, че още преди началото на уикенда ФИА скъси със 100 метра DRS зоната на старт-финалната права на трасето край бреговете на Каспийско море.
Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1
„Усещам, че тази година изпреварванията са станали по-трудни спрямо миналата – каза Перес. – Тези коли генерират малко повече притискане, а това води до повече трудности за следващия пилот. Така че, поне според мен, не беше правилно да скъсяваме DRS зоната, тъй като през тази година изпреварванията и без това са по-трудни спрямо миналата.“
„Да, както и Чеко каза, колкото повече притискане генерираме, толкова по-трудни ще стават изпреварванията, а ние разбира се ще увеличаваме притискането всяка година“, бе коментарът на Верстапен.
Според световния шампион обаче мръсният въздух не е единствената причина за по-трудните изпреварвания от началото на сезон 2023. По думите на нидерландеца масата на колите, които тежат поне 798 килограма, също не помага, както и твърдото окачване, което се използва от всички, за да се максимизира граунд ефекта.
Волф: Формула 1 не трябва да променя правилата заради доминацията на Ред Бул
„Заради теглото на колите, които са доста тежки, в бавните завои е много трудно да се следваме. С това тегло и най-малката неточност може да доведе до голям удар. Освен това и за гумите не е лесно с цялата тази маса, те много лесно прегряват.„Да не забравяме, че тези коли трябва да се карат с много твърдо окачване, което не беше така в миналото. Спомням си, че през 2015-16 можехме да използваме различни траектории, защото окачванията бяха доста по-меки спрямо сега. Тогава можехме по-лесно да използваме различни техники и линии през завоите, докато сега колите просто не ни позволяват това“, обясни двукратният световен шампион.