Ще продаде ли Ред Бул втория си отбор във Формула 1?
Бъдещето на втория отбор на Ред Бул във Формула 1 – Алфа Таури, е под въпрос, тъй като се смята, че компанията за енергийни напитки обмисля дали да продаде тима или да го премести във Великобритания. Слуховете за евентуалната продажба на Алфа Таури се появиха още преди смъртта на съоснователя на Ред Бул Дитрих Матешиц, но бяха своевременно опровергани.
Вчера обаче списание auto motor und sport изнесе информация, че новият топ мениджмънт на Ред Бул обмисля дали да запази Алфа Таури или да го премести на Острова, за да може тимът да ползва повече от техническите решения на Ред Бул.
В момента цената на отборите във Формула 1 е на най-високото си нивото в историята на световния шампионат, като основните причини за това растящата популярност на спорта и налагането на таван на бюджетите. Заради финансовите ограничения разходите на тимовете спаднаха, а преминаването към „франчайз модел”, при който навлизането на нови отбори във Формула 1 е затруднено, също вдига цената на вече съществуващите тимове. Но явно в Ред Бул не вярват, че в настоящата си форма Алфа Таури носи достатъчно на компанията срещу парите, които поглъща.
Алфа Таури с най-много километри на теста в Бахрейн, Макларън с най-малко
Ред Бул купи Минарди през 2005 година, за да има втори отбор във Формула 1 – за младите си пилоти, които след това да преминават в първия тим на компанията. Ред Бул се превърна в един от най-успешните отбори в новата история на Формула 1, но Торо Росо си остана в средата на колоната. През 2020 тимът беше ребрандиран на Алфа Таури, за да рекламира модната марка на компанията.
Макларън може да преговаря с Ред Бул за мотори
Въпреки по-ниските разходи и повишаването на цената на отборите във Формула 1, основният проблем на Алфа Таури е представянето на пистата – през миналата година тимът завърши 9-и, т.е предпоследен в класирането. А оперативният модел на Алфа Таури е далеч от най-ефективните решения – базата на тима е във Фаенца, Италия, аеродинамичният департамент е в Бичестър, Англия, а освен това отборът използва и аеродинамичният тунел на Ред Бул в Бедфорд.
Алфа Таури: Опитът и обратната връзка на Де Врийс ни събудиха след Абу Даби
И в същото време шефовете на Алфа Таури са постоянно критикувани, че не използват пълноценно възможностите, които им дават връзките с Ред Бул по отношение на споделянето на цели компоненти за болидите от Формула 1. Въпреки че, на няколко пъти в последните години стана ясно, че за Алфа Таури е по-евтино да си произведе отделни компоненти или елементи във Фаенца, вместо да ги купува от Ред Бул по цените, определени от правилата.