Макларън може да започне преговори за задвижващи системи на Ред Бул Пауъртрейнс Форд от сезон 2026 във Формула 1, стана ясно тази седмица. Независими източници съобщиха, че главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун е посетил базата на Ред Бул в Милтън Кийнс в началото на февруари и първоначалните разговори са вече факт.
В момента задвижващите системи на Ред Бул и Алфа Таури идват от Хонда, а новото подразделение Ред Бул Пауъртрейнс работи по задвижващите системи, които ще се използват от 2026 нататък, като партньор ще е американският гигант Форд.
Хонда се регистрира сред производителите на задвижващи системи, които ще участват във Формула 1 от 2026, но японците нямат договорка с нито един отбор, като се появи информация, че Браун е бил активен и при Хонда и там също общуването е на ниво ранни преговори.
Макларън има договор с Мерцедес за доставка на задвижващи системи до края на 2025 и Браун обясни, че е много доволен от работата на тима с бившите световни шампиони.
Първи контакт между Макларън и Хонда за доставка на мотори
“Ние сме щастливи с Мерцедес, имаме още време да решим какво ще правим за 2026 и след това. Двамата с Андреа Стела (новият шеф на тима) вече обмисляме различни възможности, но не бързаме, ще видим как ще се развият нещата в следващата една година или малко повече и след това ще решаваме”, уточни Браун, който акцентира на това, че не държи на всяка цена Макларън да има статут на заводски отбор.