Шефът на Хюндай се разправя заради спуканите гуми в Швеция
Проблемите с гумите в хода на рали “Швеция” успяха да ядосат доста пилоти, а Есапека Лапи загуби шанс да се качи на подиума заради такъв проблем. Едва ли някой е очаквал, че гумите на Пирели с 20-милиметровите шипове Sottozero Ice J1B ще създадат толкова главоболия на отборите.
Победителят в рали “Швеция” Ойт Танак също спука гума, както и още един пилот на Хюндай - Крейг Брийн, който водеше битка с Танак за победата.
Точно проблемите на Лапи и Брийн накараха новия тим шеф на Хюндай Сирил Абитебул да влезе в оживена дискусия с шефа рали подразделението на Пирели Моторспорт Теренцио Тестони. Тази разправия попадна в ефира на преките излъчвания на платформата WRC+ и от кадрите не става ясно какво точно обяснява Абитебул.
Но малко преди края на ралито от Пирели излязоха с официална позиция, че проблемите с гумите са се дължали на най-различни фактори - от липсата на достатъчно сняг до по-ниското налягане в сравнение с това, което компанията е препоръчала на отборите. А Тестони допълни, че за неделните етапи проблемите са били решени със съдействието на Хюндай.
Рованпера иска по-добро представяне от Тойота
Ако сте позабравили изявите на Абитебул от времето му в Рено във Формула 1 и силното му присъствие в Drive to Survive, то този запис доказва, че Сирил си остава емоционален и отдаден на работата си шеф. Той доказа това и с решението си да наложи заповеди от бокса преди финала на ралито, които обаче не доведоха до очакваните резултати.