Уилямс привлече един от най-разпознаваемите спонсори в моторните спортове
След седмици на спекулации отборът на Уилямс най-накрая потвърди своето партньорство с петролната компания Gulf Oil, един от най-легендарните спонсори в историята на моторните спортове. Цветовете на Gulf са синоним с успехите на Форд и Порше в Льо Ман от 60-те и 70-те години на 20 век.
В последните години Gulf Oil бе спонсор на отбора на Макларън във Формула 1, но договорът между двете страни изтече в края на миналия сезон и не бе подновен. Това позволи на Уилямс да започне преговори с Gulf Oil, които бяха успешни и по-рано днес двете страни обявиха началото на своето многогодишно партньорство.
„Аз съм много развълнуван за партньорството между Уилямс и Gulf Oil, признат и доверен световен бранд, който ни се довери в дългосрочен план – заяви председателя на борда на директорите на Уилямс Матю Саведж. – Тази сделка потвърждава важността на нашия бранд и комерсиалните възможности, които той предоставя. Gulf и Уилямс има страхотна моторспорт история и сега заедно създаваме едно историческо партньорство.“
Уилямс показа новите цветове и пилотите за 18 минути
Логата на Gulf Oil ще бъдат разположение върху носа, огледалата и задното крило на FW45, чиято разцветка бе представена по-рано днес. Освен това гащеризоните на Алекс Албон и Логан Сарджънт също ще носят логата на компанията в зоната на раменете.
По време на представянето главният изпълнителен директор на Gulf Oil Майк Джоунс заяви пред медиите, че неговата компания има желанието в бъдеще Уилямс да използва легендарната цветове схема на Gulf Oil, пък било то и за само едно състезание, както бе с Макларън в Монако през 2021 година.
„Разбира се всички, което правим в бъдеще трябва да е по-голямо и по-добро от правеното в миналото. Има много фенове на Gulf по целия свят и много хора питат за нашите цветове, но ние искаме те да са специални“, заяви Джоунс.