Малките ралита на сняг се пълнят със звезди
Заводските отбори в Световния рали шампионат регулярно пращат своите пилоти да карат в малки състезания, които са близки като характеристики и условия до тези в ралито, което предстои. Точно това се случва и преди рали “Швеция”, което ще се проведе в средата на февруари.
Още преди рали “Монте Карло” стана ясно, че Такамото Кацута (Тойота) ще стартира във втория кръг от финландския рали шампионат - “Куопио”, което се провежда в първия уикенд на февруари. Японецът ще стартира с Ярис Rally1.
Сега стана ясно, че в същото рали ще стартира и новият пилот на Хюндай Есапека Лапи - финландецът трябва да свиква с i20 Rally1, след като завърши 8-и в рали “Монте Карло”.
Льоб поиска реванш срещу Ожие в рали “Монте Карло”
Новият пилот на М-Спорт Ойт Танак пък ще участва в друго малко рали, също на сняг - “Отепаа”, което също се провежда в уикенда преди рали “Швеция”, отново, за да свиква с Пума Rally1.
Експресна смяна на скоростна кутия стои зад победата на Ожие в Монте Карло
Тази година ФИА ограничи тестовите дни на 21 за отбор, което означава, че тимовете отново се насочват към по-малките ралита, за да имат звездите им възможност за повече километри. След последното ограничение всеки един пилот от заводските тимове в Rally1 категорията има право на 7 тестови дни за целия сезон.
Ойт Танак вижда потенциал в колата на М-Спорт
През 2021 в рали “Отепаа” стартираха Танак и Тиери Нювил, като тогава това беше част от подготовката им за рали “Арктик Финландия”, което смени “Швеция”.