Каква е тайната на доброто представяне на Куартараро с Ямаха?
През последните две години Фабио Куартараро бе единственият пилот на Ямаха, който се бореше редовно в челото на класирането в MotoGP. Битката на французина срещу моторите на Дукати, Априлия и КТМ обаче става все по-трудна, заради прогреса, който те демонстрират при изчистването на своите негативи.
В същото време най-големият минус на Ямаха е липсата на скорост на правите, което инженерите в Ивата така и не успяват да коригират. След оттеглянето на Сузуки Ямаха остава единственият производител в MotoGP, който ще използва двигател с редови цилинди, докато всички други (Дукати, КТМ, Хонда и Априлия) са с V-образни такива, които генерират повече мощност.
Валентино Роси разкритикува Ямаха: Фабио нямаше как да се бори с Пеко
В миналото се смяташе, че двигателите с редови цилиндри имат предимство в завоите, с което в хода на обиколката успяваха да заличат изоставането си от V-образните машини. През 2022 обаче изглежда това се промени и на моменти Дукати, който в миналото бе считан за най-тромавия мотов кривите, изглеждаше най-добрата машина във всякакви условия – спиране, ускорение, скорост на правите и в завоите.
Маркес: Куартараро загуби срещу по-добрия мотор
Въпреки целия този прогрес на съперниците на Ямаха Куартараро успя да спечели световната титла през 2021 година, а през миналата завърши на второто място в крайното класиране, зад Франческо Баная. Със своята титла италианецът прекъсна 15-годишната суша на Дукати, а за да стигне до нея, той трябваше да заличи пасив от цели 91 точки в средата на сезона.
Хорхе Лоренцо за сезон 2022: Най-доброто Дукати срещу най-слабата Ямаха
Той обаче се възползва максимално от прогреса на Дукати и стори това, като във втората половина на сезона не един и два пъти Куартараро изглеждаше безпомощен в борбата си срещу Баная. По думите на самия французин това е било така защото Ямаха вече няма никакво предимство спрямо другите машини в завоите.
В Ямаха никога не са работили толкова усърдно по нов мотор в MotoGP
„Пред две или три години щях да се съглася с твърдението, че ние сме най-добрите в завоите. Според мен обаче това вече не е така. Дукати и другите производители са практически равни или по-силни от нас в това отношение. През 2019 например на нас ни липсваше скорост на правите, а те имаха проблеми със завиването. Сега ние продължаваме да нямаме топ скорост, но те станаха по-силни в спирането и завиването.„Така че ние, пилотите на Ямаха, нямаме никакво реално предимство вече и затова трябва да натискаме отвъд лимита. Да, това е трудно, но аз го виждам като позитив за мен, защото аз успявам да се боря в челото, въпреки тези трудности. И все пак аз се надявам Ямаха скоро да напредне, за да станем по-бързи“, обясни Куартараро пред motorsport-magazin.com.
Куартараро е останал разочарован от новия двигател на Ямаха
Той също така обясни и как в хода на 2022 година неговото виждане за проблемите на Ямаха се е променило.
Куартараро: Нашият мотор е направен да печели тренировки, а не състезания
„В началото на сезона не бях доволен, защото моторът практически не беше напреднал. Но след това промених подхода си. Не е хубаво ако постоянно се оплакваш. Не е добре за отбора, но и за теб самия също. Така постоянно в главата ти има нещо, което ти пречи. Моторът може и да е лош, но ако мрънкаш това прави нещата по-тежки за теб, защото хабиш сили с нещо различно от карането на мотора. За мен повратният момент беше в Остин, когато си казах, че това е материалът, с който разполагам и трябва да се справя с това“, обясни Куартараро.