Според тестовия пилот на Ямаха в MotoGP Кал Кръчлоу японският производител никога не е работил толкова усърдно по своя нов модел за кралския клас, колкото го прави през тази зима.
В началото на 2022 година Ямаха трябваше да се откаже от своя нов двигател заради съмнения за неговата надеждност. Това принуди Фабио Куартараро и Франко Морбидели да използват миналогодишната конфигурация на агрегата на японците, което практически лиши французина от шанса да защити своята световна титла.
Ямаха дава на Кръчлоу 3 старта през 2023 година
През 2022 година инициативата в кралския клас бе поета от европейските производители, което доведе до много критики към работите на японците, най-вече Ямаха и Хонда. Сузуки както е известно напусна MotoGP в края на изминалия сезон.
Според Кръчлоу обаче, който бе ключова фигура в развоя на мотора на Хонда докато бе част от ЛСР Хонда между 2015 и 2020, в Ивата са променили начина си на работа. В Ямаха дори привлякоха бившия дизайнер на двигатели във Формула 1 Лука Марморини, който да помогне с развитието на двигателя на японския производител.
Куартараро е останал разочарован от новия двигател на Ямаха
„Никога не съм виждал в Ямаха да работят толкова усърдно. Те работят много здраво. Дори и през миналата година работата кипеше с многото тестове.
„В Хонда бях свикнал да се състезавам и освен това да правя по 100 обиколки на тестовете. Ямаха засили своята тестова програма, аз бях два дни на „Херес“ преди състезанието във Валенсия и през цялото време държах връзка с Фабио, за да го държа в течение с теста.
„Той остана много доволен от факта, че имаме нови части, независимо дали те работят, или не. Което е хубаво защото показва, че наистина се работи. Аз трябва да преценя дали частите работят, или не, но определено е позитивно да се види, че се работи“, заяви Кръчлоу в ексклузивно интервю за сайта motorsport.com.
Снимки: Gettyimages