Световният шампион в MotoGP Фабио Куартараро има само три победи от началото на сезон 2022 в кралския клас и е много вероятно да не успее да защити своята титла. Преди финалните две старта за годината французинът изостава с 14 пункта от Франческо Баная, след като преди само осем състезания имаше аванс от цели 91 точки пред пилота на Дукати.
Как Баная може да спечели титлата в MotoGP тази неделя?
В този период от осем надпревари Баная успя да спечели цели 4 победи и се качи още три пъти на подиума, докато Куартараро записа само едно призово класиране, второ място от Австрия, и цели четири нули. Последната от тези нули дойде вчера в Гран При на Австралия, в която французинът допусна две непредизвикани пилотски грешки и не успя да стигне до финала на „Филип Айлънд“.
Куартараро обясни грешките си от Гран При на Австралия
След самото състезание той заяви, че моторът на Ямаха се представя добре в тренировките, когато той е сам на пистата, но не и по време на състезанията, когато му се налага да кара в група с други пилоти.
„Да, разбира се, че карам над лимита, но за мен това не е единственият проблем. Проблемът е, че ние караме по различен от другите начин. Когато съм сам виждате, че темпото ми винаги е много силно. Но когато сме в състезанията винаги е трудно“, каза световният шампион.
„Мисля, че трябва да направим мотор, не говоря за тази година, а за бъдещето, който е по-подходящ за състезания, а не да мислим толкова за скоростта в завоите. Трябва да адаптираме мотора си към другите“, обясни още Куартараро.
Той също така коментира и идеята Ямаха да премине към V-образна конфигурация на двигателя, каквато се полза от Дукати, Хонда, КТМ и Априлия. В момента единствено Ямаха и напускащите в края на сезона Сузуки са с двигатели с редови цилиндри, което на хартия дава по-висока скорост в завоите, но губи на правите.
„Не знам. Ако погледнете Сузуки те също са като нас, но карат по различен начин. А и на мен ми липсва мощност, но и задно сцепление. Определено трябва да поработим върху това. Искам да завивам повече в бавните завои, това е важното за мен, защото когато съм сам съм бърз.
„Дори в Австрия, където пистата не е подходяща за нашия мотор, ние имахме високо темпо. Трябва да разберем, че ни трябва мотор, който да печели състезания, а не тренировки. Няма логика да сме бързи само в тренировките“, заяви пилотът на Ямаха.
Снимки: Gettyimages