Гледай на живо

Очаквайте от 12:00 часа: Кубрат Пулев е "Гостът на Sportal.bg"

Куартараро: Нашият мотор е направен да печели тренировки, а не състезания

Световният шампион в MotoGP Фабио Куартараро има само три победи от началото на сезон 2022 в кралския клас и е много вероятно да не успее да защити своята титла. Преди финалните две старта за годината французинът изостава с 14 пункта от Франческо Баная, след като преди само осем състезания имаше аванс от цели 91 точки пред пилота на Дукати.

Как Баная може да спечели титлата в MotoGP тази неделя?
Как Баная може да спечели титлата в MotoGP тази неделя?

В този период от осем надпревари Баная успя да спечели цели 4 победи и се качи още три пъти на подиума, докато Куартараро записа само едно призово класиране, второ място от Австрия, и цели четири нули. Последната от тези нули дойде вчера в Гран При на Австралия,  в която французинът допусна две непредизвикани пилотски грешки и не успя да стигне до финала на „Филип Айлънд“.

Куартараро обясни грешките си от Гран При на Австралия
Куартараро обясни грешките си от Гран При на Австралия

След самото състезание той заяви, че моторът на Ямаха се представя добре в тренировките, когато той е сам на пистата, но не и по време на състезанията, когато му се налага да кара в група с други пилоти.

„Да, разбира се, че карам над лимита, но за мен това не е единственият проблем. Проблемът е, че ние караме по различен от другите начин. Когато съм сам виждате, че темпото ми винаги е много силно. Но когато сме в състезанията винаги е трудно“, каза световният шампион.

„Мисля, че трябва да направим мотор, не говоря за тази година, а за бъдещето, който е по-подходящ за състезания, а не да мислим толкова за скоростта в завоите. Трябва да адаптираме мотора си към другите“, обясни още Куартараро.

Той също така коментира и идеята Ямаха да премине към V-образна конфигурация на двигателя, каквато се полза от Дукати, Хонда, КТМ и Априлия. В момента единствено Ямаха и напускащите в края на сезона Сузуки са с двигатели с редови цилиндри, което на хартия дава по-висока скорост в завоите, но губи на правите. 

„Не знам. Ако погледнете Сузуки те също са като нас, но карат по различен начин. А и на мен ми липсва мощност, но и задно сцепление. Определено трябва да поработим върху това. Искам да завивам повече в бавните завои, това е важното за мен, защото когато съм сам съм бърз.

„Дори в Австрия, където пистата не е подходяща за нашия мотор, ние имахме високо темпо. Трябва да разберем, че ни трябва мотор, който да печели състезания, а не тренировки. Няма логика да сме бързи само в тренировките“, заяви пилотът на Ямаха.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички