Баща и син Верстапен обясниха как безопасността във Формула 1 може да се подобри

Според бившия пилот Йос Верстапен колите във Формула 1 трябва да бъдат олекотени, за да станат по-безопасни. Изказването на бащата на двукратния световен шампион Макс Верстапен идва на фона на тежките катастрофи, на които феновете станаха свидетели през последните няколко години.

През последните години теглото на автомобилите буквално балонира, като новата генерация коли, която бе въведена в началото на миналия сезон е с минимална маса от почти 800 килограма. Това представлява увеличени с близо 110 килограма, спрямо 2014 година, когато бяха въведени турбо-хибридните двигатели, които сами по себе си увеличиха теглото с 48 килограма спрямо V8-ерата.

Макс Верстапен пък предложи, че на част от пистите трябва да бъдат направени модификации. Нидерландецът бе най-критичен към трасето в Джеда, където в първите две издания на Гран При на Саудитска Арабия имаше няколко тежки катастрофи.

Миналата година Мик Шумахер изпусна контрола върху своя Хаас в бързите завои в първия сектор по време на квалификацията и се удари много силно в бетонната стена. В последствие германецът трябваше да пренощува в местната болница и не участва в състезанието, тъй като неговият отбор нямаше време да ремонтира автомобилът му.

„В Джеда бордюрът на изхода от 10-я завой, където Мик се блъсно, е грешен. Сега караме колите много ниско и когато минаваме през него все едно се пързаляме. Ъгълът и формата на бордюра са тотално грешни. Много лесно може да се загуби контрол и да се стигне до голям удар.„Или самите завои трябва да се променят, или бордюрът трябва да се смени. Дори и само да вдигнат леко асфалта зад него ще е позитивна промяна“, каза Верстапен пред Viaplay.

Самата стена, в която Шумахер с удари миналата година, ще бъде изместена за тазгодишното издание на Гран При на Саудитска Арабия. Освен това по трасето в Джеда ще бъдат направени още няколко корекции, чиято цел е да се подобри видимостта на пилотите във високоскоростните завои на пистата.

Освен това завои 22 и 23 ще бъдар реконфигурирани, за да бъде намалена скоростта в тях. Именно в тази секция през 2021 година Шарл Леклер се удари тежко във втората тренировка, а в състезанието това стори и Шумахер, което дори доведе до временното спиране на надпреварата.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти