В М-Спорт трябва да променят начина си на работа заради идването на Танак
Отборът на М-Спорт започна сезон 2022 в Световния рали шампионат по един много силен начин, след като Себастиен Льоб и Крейг Брийн завършиха първи и трети в рали „Монте Карло“. Това обаче се оказа и пикът за британския тим, който в последствие изостана от Тойота и Хюндай в развойната война.
След успеха в Княжеството пилотите на М-Спорт записаха още само един подиум в останалите 12 ралита за сезона, дело отново на Брийн, който завърши втори в „Сардиния“. През останалото време те или допускаха много грешки и се блъскаха, или имаха технически проблеми, или просто нямаха темпото да се борят с водещите пилоти от Тойота и Хюндай.
Рованпера: С Танак в М-Спорт ще е по-трудно
Според ръководителя на М-Спорт Ричърд Милнър завръщането на Ойт Танак в британския екип задължава отбора да подобри своята работа по развитието на Puma Rally1.
„Привличането на Танак определено повдигна настроението в базата ни. В същото време това носи със себе си и ново предизвикателство. Ще трябва да подобрим работата си и да дадем най-доброто от себе си, за да може Ойт да направи нещо догодина.„Не мисля, че трябва да променяме нещо значително, но трябва да сме сигурни, че и най-дребният детайл е изпипан до край. Ще трябва да сме максимално добре подготвени преди всяко рали. Ние вече сме близо до това, но сега няма да имаме възможности заповреди, тъй като ще трябва да печелим точки във всяко рали.„Ще трябва да сме максимално фокусирани и да сме сигурни, че всеки в отбора знае какво и как трябва да се случи, за да извлечем максимума от колата и Ойт. Това не е значителна промяна, просто гаранция, че всичко ще се върши по най-добрия възможен начин. „Това беше трудно за постигане през тази година, но се надявам, че с това ново начало всичко ще си дойде на мястото. Трябва да си свърши работата преди началото на сезона в Монте Карло следващия месец“, каза Милнър.
Пилотският състав на М-Спорт претърпя сериозни промени след края на сезон 2022, като и Брийн, и Гас Грийнсмит, които караха с пълни програми през тази година се разделиха с британския отбора. Вместо тях едната постоянна кола на М-Спорт през 2023 ще се кара от Танак, а другата ще бъде поверена на Пиер-Луи Лубе, които се представи много добре в седемте си участия през изминалата кампания.
И Лубе с пълна програма в WRC
Все още не е ясно каква ще бъде програмата на Льоб и дали той изобщо ще се завърне в М-Спорт. Със сигурност деветкратният световен шампион няма да защитава своята победа в рали „Монте Карло“ от миналата година, но е напълно възможно да се включи в няколко ралита в по-късен етап от сезона.
Защо Льоб пропуска рали „Монте Карло”?
Самият той ще включва общо 13 кръга, а първият от тях ще бъде още в средата на януари, когато ще се проведе рали „Монте Карло“. Класическата надпревара ще започне на 19 януари вечерта и ще завърши на 22 януари.